Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 (endret) Hei Klarer noen å lese hva som står på høyre blad, første kolonne under "Friderich? Jeg skulle gjerne hatt navn på faddere i dåpen for å følge litt flere spor, og jeg tror det kanskje er navn på dem som står der. Altså rett under navnet Friderich og ned til streken før Oktober. På forhånd takk 🙂 https://media.digitalarkivet.no/view/7235/37428/14 Endret August 8, 2020 av Kari Dakota Aasheim Presisering og rette på link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 Dette mener jeg du har spurt om før?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Forfatter Del Skrevet August 8, 2020 Ja, men jeg fikk bare hjelp frem til navnet Friderich og ikke på det som stod under 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elin Galtung Lihaug Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 Fadd: Told=Underbetjent Leegaard, Brede Ped. B..., Hans Pedersen, Anna Ammunds Datter og Johanna Leegaard. Tilm. Brynjulf G. D. Garmann Kari Dakota Aasheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Forfatter Del Skrevet August 8, 2020 Akkurat nå, Elin Galtung Lihaug skrev: Fadd: Told=Underbetjent Leegaard, Brede Ped. B..., Hans Pedersen, Anna Ammunds Datter og Johanna Leegaard. Tilm. Brynjulf G. D. Garmann Mange takk 🙂 Elin Galtung Lihaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 2 timer siden, Elin Galtung Lihaug skrev: Tilm. Brynjulf G. D. Garmann Tilm. Byef. af Hr. D. Garmann , leser jeg? Kari Dakota Aasheim og Elin Galtung Lihaug reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 3 timer siden, Elin Galtung Lihaug skrev: Brede Ped. B..., Kanskje Brede Ped. Bordo, jf. https://www.digitalarkivet.no/pv00000001648317 Elin Galtung Lihaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elin Galtung Lihaug Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 Enig, Else - det står tydeligere på mange av de andre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Forfatter Del Skrevet August 8, 2020 (endret) 1 time siden, Else B. Rustad skrev: Tilm. Byef. af Hr. D. Garmann , leser jeg? Byef. Vet du om det kan det bety byfogd? At det et tilmeldt byfogd av Garmann? Endret August 8, 2020 av Kari Dakota Aasheim Presisering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 Tilmeldt Byefogden af Hr. D. Garmann, tror jeg det betyr. Kari Dakota Aasheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Forfatter Del Skrevet August 8, 2020 6 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Tilmeldt Byefogden af Hr. D. Garmann, tror jeg det betyr. Tusen takk for hjelpen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Forfatter Del Skrevet August 8, 2020 1 time siden, Else B. Rustad skrev: Tilmeldt Byefogden af Hr. D. Garmann, tror jeg det betyr. Jeg tror kanskje det kan være Jens Skanke Garman, Hr. Doctor Philosophiæ, Residerende Capellan for vor Frelsers Menighed i Christiania. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet August 8, 2020 Del Skrevet August 8, 2020 Ved nærmere ettersyn, tror jeg det står Hr. Dr. Garmann. Og ja, du har rett😀 Elin Galtung Lihaug og Kari Dakota Aasheim reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet August 8, 2020 Forfatter Del Skrevet August 8, 2020 Dere er knallgode 🙂 så fort det blir kurs i gammel skrift skal jeg melde meg på, så kan jeg tyde ting selv. Jeg mistenker dessuten at ikke det er nok med et kurs, når jeg ser på disse kråketærne. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå