Gå til innhold
Arkivverket

Til Lars E. Øyane

Trude Nilsen
 Del

Recommended Posts

Jeg sitter og leser i dødsanemeldelsesprotokollen til lensmannen i Lunder sogn, Norderhov prestegjeld (Ringerike i Viken). Tenkte jeg bare skulle si ifra at i 1925 dør det en kar som var født i Luster.

Olav Pedersønn Vigdal f. 24. feb. 1876. Han både bodde og jobbet som lærer på Tranby skole i Lunder. Kun til info i tilfelle du ikke har oversikt over denne karen liksom. 😉

Nr. 10 her:

SAKO, Lunder lensmannskontor, H/Ha/L0002: Dødsanmeldelsesprotokoll, 1922-1937, s. 28-29
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk10081301046017

Samme Olav med hustru Susanna i ft 1910, da i Luster.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036725000858

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hjarteleg takk til Trude for spennande og interessante meldingar, som eg ikkje har fått med meg før i kveld!

Denne læraren på Sokna i Lunder sokn, Norderhov, har eg god greie på.  I band IV av bygdebokserien for Luster (1991) står følgjande:

~~~~~~~~~~~~

Ole, kjend som Olav Pederson Vigdal, f. {i Luster} 24.2.1876, gifte seg {i Luster} 16.6.1903 med Elen Susanna, kjend som Susanna Larsdotter Leirdal frå Leirdalen.  Ho var f. {i Luster} 1.9.1872.

Olav Vigdal virka først som lærar i Vik i Sogn frå desember 1898 til utgangen av april 1899 og gjekk deretter lærarskulen i Volda der han var ferdig i 1902.  Susanna Leirdal utvandra til Amerika i 1892, men kom heim att etter berre kort tid.

Olav Vigdal vart 17.9.1902 tilsett som lærar ved skulen på Bjørk i Fortunsdalen, og han og Susanna vart buande der like fram til 1918.

Hausten 1918 tok Olav Vigdal så til som lærar på Isdal i Hamre, men alt 19.11.1918 vart han tilsett som lærar ved Havik skule i Norderhov, Buskerud.  Olav tok til i stillingi frå nyår 1919.  17.9.1920 vart han så tilsett som lærar ved Tranby skule i Norderhov der han tok til 28.1.1921.  Olav og Susanna busette seg då på Tranby, men Olav d. der alt 18.9.1925.  Susanna Vigdal flytte snart etter til yngste bror sin på Kolbu, Austre Toten der ho d. 31.1.1966.  Olav og Susanna var barnlause.

~~~~~~~~~~~~

Men det høyrer ei ganske so spesiell soge til denne huslyden.  Olav hadde ei brordotter Anna Hansine Andersdotter Vigdal (fødd 1904) som delvis voks opp hjå Olav og Susanna.  Ho vart òg lærar og meiningi var at min eigen farbror, Oluf Svensøy, som var informant ved dødsfallet til Olav Vigdal i 1925(!), og som hadde vore elev av Olav på skulen på Bjørk i Fortun, vart hjelpt gjennom lærarskulen av Olav Vigdal og skulle ha gift seg med denne brordotteri Anna Hansine.  So onkel Oluf kom som nybakt lærar til Tranby, men i staden for å gifta seg med ho Anna Hansine, forelska han seg i ei anna jente frå nabolaget, Aagot Sessrud, og der vart det bryllaup!  Denne soga fortalte Aagot meg for mange år sidan...!

Det høyrer til soga at Anna Hansine flytte til Oslo og sidan til Horten før ho i 1940 flytte attende til Luster!  Ho vart aldri gift!

Ein ny kjempetakk for å henta fram denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.