Gå til innhold
Arkivverket

Nord-Trøndelag fylke, Kvam i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /2 (1816-1827), Fødte og døpte 1816, Side 52-53

Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Venstre første side i denne kirkeboken er døbte mannkjønn for 1825. på høyreside er det døbte kvinner for 1816 som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anne Hildrum skrev:

Venstre første side i denne kirkeboken er døbte mannkjønn for 1825. på høyreside er det døbte kvinner for 1816 som er rett.

Venstre del av oppslaget viser døpte mannkjønn 1825-1826 i Stod (Forr) sokn, mens høyre del av oppslaget viser døpte kvinnekjønn 1816 i Kvam sokn.

Siden denne kirkeboka (746A03) er inndelt etter sokn, er den i Digitalarkivet - av praktiske årsaker og på bakgrunn av de løsninger vi hadde for hånden i 2005 - delt i én del for hvert av de fire soknene Stod (Forr), Kvam, Egge og Følling: https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?clerical_parishes[]=1734P&source_types[]=MINI&start_year=1820&end_year=1820&text=

Det aktuelle bildet er derfor med både i delen for Stod (Forr) og i delen for Kvam.

Ved å bruke den permanente bildelenka for bildet, vil du se at bildet har to plasseringer i Digitalarkivet: https://www.digitalarkivet.no/kb20070927680219

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte bare at skulle du ha tak i de døpte for 1826 for de dagene så ville det ikke være i noens tanker at de skulle leter under døpte for 1816 i oversikten.

Men for står jeg deg rett så finnes rett under Forr for 1825, så da går de an å finne på rett år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

Jeg tenkte bare at skulle du ha tak i de døpte for 1826 for de dagene så ville det ikke være i noens tanker at de skulle leter under døpte for 1816 i oversikten.

Men for står jeg deg rett så finnes rett under Forr for 1825, så da går de an å finne på rett år uansett.

Nettopp. Sida med døpte 1826 er bare et "vedheng" her. Leter man etter døpte guttebarn i Stod/Forr, vil man komme fram via den andre kirkebokdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.