Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Nord-Trøndelag fylke, Kvam i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /2 (1816-1827), Fødte og døpte 1816, Side 52-53

Recommended Posts

11 timer siden, Anne Hildrum skrev:

Venstre første side i denne kirkeboken er døbte mannkjønn for 1825. på høyreside er det døbte kvinner for 1816 som er rett.

Venstre del av oppslaget viser døpte mannkjønn 1825-1826 i Stod (Forr) sokn, mens høyre del av oppslaget viser døpte kvinnekjønn 1816 i Kvam sokn.

Siden denne kirkeboka (746A03) er inndelt etter sokn, er den i Digitalarkivet - av praktiske årsaker og på bakgrunn av de løsninger vi hadde for hånden i 2005 - delt i én del for hvert av de fire soknene Stod (Forr), Kvam, Egge og Følling: https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?clerical_parishes[]=1734P&source_types[]=MINI&start_year=1820&end_year=1820&text=

Det aktuelle bildet er derfor med både i delen for Stod (Forr) og i delen for Kvam.

Ved å bruke den permanente bildelenka for bildet, vil du se at bildet har to plasseringer i Digitalarkivet: https://www.digitalarkivet.no/kb20070927680219

• Liker 1

Jeg tenkte bare at skulle du ha tak i de døpte for 1826 for de dagene så ville det ikke være i noens tanker at de skulle leter under døpte for 1816 i oversikten.

Men for står jeg deg rett så finnes rett under Forr for 1825, så da går de an å finne på rett år uansett.

7 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

Jeg tenkte bare at skulle du ha tak i de døpte for 1826 for de dagene så ville det ikke være i noens tanker at de skulle leter under døpte for 1816 i oversikten.

Men for står jeg deg rett så finnes rett under Forr for 1825, så da går de an å finne på rett år uansett.

Nettopp. Sida med døpte 1826 er bare et "vedheng" her. Leter man etter døpte guttebarn i Stod/Forr, vil man komme fram via den andre kirkebokdelen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.