Heidi C. Huitfeldt Skrevet August 14, 2020 Del Skrevet August 14, 2020 Jeg lurer på om det finnes arkivmateriale vedrørende 1.bataljon av Jægerkorpsets infanteriregiment (I/IR 2) i 1940 ? De var sendt fra Østlandet som nøytralitetsvakt i Rogaland og deltok i kampene i Dirdal/Gloppedalsura i april 1940, tatt som krigsfanger 23.04.1940 og løslatt i begynnelsen av 1940. Jeg er ute etter mannskapsruller for å finne ut hvilket kompani en person tilhørte, og om det finnes opplysninger om sårede fra IR2 som var innlagt ved Rogaland sykehus apr-jun 1940. Jeg har matr.nr og fangenummer for vedkommende menige soldat. mvh Heidi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet August 18, 2020 Del Skrevet August 18, 2020 Om du legger inn en forespørsel i skjema kan vi se etter i arkivet: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/andre-henvendelser#!/form/0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidi C. Huitfeldt Skrevet August 18, 2020 Forfatter Del Skrevet August 18, 2020 Det skal jeg gjøre. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå