G.I.Jordalen Skrevet August 25, 2020 Forfatter Del Skrevet August 25, 2020 😀 Du er jo snart komen heilt tilbake til Adam og Eva😂Tusen tusen takk! Her må slektstreet få mange fleire greiner. Er det slik at denne tråden og alle likane til kyrkjebøkene ++ vil forsvinna etter ei stund, eller vil alt liggja her så lenge forumet lever? Burde eg skriva ned linkane slik at dei er enkle for meg å gå tilbake til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet August 25, 2020 Del Skrevet August 25, 2020 (endret) Meningen er at det skal bli værende, men en vet aldri helt sikkert med elektronikk.. I alle slektsprogrammer er det steder der en legger inn kilder til navnene en skriver inn. Er ikke det mulig i programmet du eventuelt bruker, så bytt program. Kildeinformasjonen er viktigst og sidetall og løpenummer om det finnes. Det er også mulighet for å legge inn lenker til kildene en har skrevet inn (kopiert inn), men etter min mening, er kildeinformasjonen viktigst. Hvilken kirkebok og fra hvilket område? I hvilket arkiv finnes kilden arkivert? Endret August 25, 2020 av Anne-Lise Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet August 25, 2020 Del Skrevet August 25, 2020 En av lenkene til svenske kirkebøker som er lagt inn i tråden viser til en kirkebokside. På høyre side har en lenke og under ser en kildeinformasjonen om hvor bildet er funnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet August 25, 2020 Del Skrevet August 25, 2020 (endret) Det samme gjelder norske kirkebøker. På forrige side i tråden la Carl inn lenke til (transkribert og søkbar) 1885-tellingen, hvor Jonas Hansen var i Tønsberg. Den siden har en lenke direkte til det skannede bildet av originaltellingssiden. transkribert: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053270002762 Skannet side: Vestfold fylke, Tønsberg, Statlig folketelling (1885-1885), Dokumentside, Side 362 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft20080520630547 Den siste varianten gir flere opplysninger om kilden og en kan velge å kopiere inn begge i slektsprogrammet. For skannede kirkeboksider får en fram kildeinformasjonen + lenke ved å trykke ‘k’ (for kilde) eller trykke tredje ikonet fra høyre på kirkeboksiden og deretter lime inn i slektsprogrammet. Endret August 25, 2020 av Anne-Lise Hansen Carl Nilsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nilsen Skrevet August 26, 2020 Del Skrevet August 26, 2020 (endret) Christopher Olofsson og Anna Hansdotter gifter seg 1783 i Torp. Begge fra Skjällebo: https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0046268_00170 Det er dårlig med husförhörslängder og in/utflyttingsregistere fra denne tiden, så nå blir det merkbart vanskeligere å komme hele veien tilbake til Adam og Eva. 🙂 Endret August 26, 2020 av Carl Nilsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieKlokkernes Skrevet November 7, 2020 Del Skrevet November 7, 2020 Så mye nyttig informasjon. Er og på jakt etter videre grener på Johannes Jonassen Torp👍 Carl Nilsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.I.Jordalen Skrevet Desember 14, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 14, 2020 Hei igjen😀 Eg fekk so god hjelp sist. No lurer eg på om det går an å finna ut kor tid kona til Johannes døydde. Ho var fødd Synneva Havre, gift Torp, og budde meste av livet på Havråtunet på Osterøy. Eg finn ho ikkje i kyrkjebøker. Truleg døydde ho i 1930/31. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieKlokkernes Skrevet Desember 14, 2020 Del Skrevet Desember 14, 2020 2 timer siden, G.I.Jordalen skrev: Hei igjen😀 Eg fekk so god hjelp sist. No lurer eg på om det går an å finna ut kor tid kona til Johannes døydde. Ho var fødd Synneva Havre, gift Torp, og budde meste av livet på Havråtunet på Osterøy. Eg finn ho ikkje i kyrkjebøker. Truleg døydde ho i 1930/31. Tusen takk! Hun døde i 1931, på Haus. Er tippoldemor til min partner. De har forøvrig tilhørighet til havretunet den dag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.I.Jordalen Skrevet Desember 14, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 14, 2020 (endret) Hei Marie. Du veit ikkje tilfeldigvis datoen ho døydde. Har funne datoen til alle andre tippoldeforeldre. Hadde vore kjekt med Synneva sin òg.😊 Endret Desember 14, 2020 av G.I.Jordalen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieKlokkernes Skrevet Desember 14, 2020 Del Skrevet Desember 14, 2020 1 minutt siden, G.I.Jordalen skrev: Hei igjen😀 Eg fekk so god hjelp sist. No lurer eg på om det går an å finna ut kor tid kona til Johannes døydde. Ho var fødd Synneva Havre, gift Torp, og budde meste av livet på Havråtunet på Osterøy. Eg finn ho ikkje i kyrkjebøker. Truleg døydde ho i 1930/31. Tusen takk! Hvem er du i forhold til disse da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.I.Jordalen Skrevet Desember 14, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 14, 2020 Eg er oldebarnet til Ingrid, dotter til Johannes og Synneva. Ho vart gift på Tveiterås på Osterøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå