Arne-Sten Christiansen Skrevet August 25, 2020 Del Skrevet August 25, 2020 https://www.digitalarkivet.no/kb20061108010186 Nr. 76 Tolline. Far heter Peder Andersen og mor Marthe Danielsdatter. Men hva står med? Jeg er mest interessert i hvor disse foreldrene kommer fra. Jeg har tidligere fått hjelp til å tyde fars yrke. Husker ikke om det var i denne kilden, men det kan kanskje være at det står "smed" framfor fars navn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet August 25, 2020 Del Skrevet August 25, 2020 25 minutter siden, Arne-Sten Christiansen skrev: https://www.digitalarkivet.no/kb20061108010186 Nr. 76 Tolline. Far heter Peder Andersen og mor Marthe Danielsdatter. Men hva står med? Jeg er mest interessert i hvor disse foreldrene kommer fra. Jeg har tidligere fått hjelp til å tyde fars yrke. Husker ikke om det var i denne kilden, men det kan kanskje være at det står "smed" framfor fars navn. I høyre kolonne står det Smed ved Mynten etter fars navn og Vaterland etter mors navn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Sten Christiansen Skrevet August 25, 2020 Forfatter Del Skrevet August 25, 2020 41 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev: I høyre kolonne står det Smed ved Mynten etter fars navn og Vaterland etter mors navn. Takk! Det står om disse foreldrene både i kolonnen for foreldrenes navn, stand og bopel og i anmerkningsfeltet. I det første av disse står det noe under mors navn, er det f. (født) Vaterland? Tror jeg har nesten faddernes navn, men kunne vært greit å få det stadfestet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet August 25, 2020 Del Skrevet August 25, 2020 9 minutter siden, Arne-Sten Christiansen skrev: Takk! Det står om disse foreldrene både i kolonnen for foreldrenes navn, stand og bopel og i anmerkningsfeltet. I det første av disse står det noe under mors navn, er det f. (født) Vaterland? Tror jeg har nesten faddernes navn, men kunne vært greit å få det stadfestet. Smed Peter Andersen og H. Marte Danielsd. f. Vadterl. - Her må vi vel anta at f er forkortelse for fra, altså at de bor på Vaterland. Fadderne ser ut til å være Anders Andersen, Iver Gulbrandsen, Johannes Christensen, Anne Halvorsd. og Moderen. Arne-Sten Christiansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå