Gå til innhold
Arkivverket

Bernhard C. Twetley, fra Oslo?!

morten undseth
 Del

Recommended Posts

Min slektning i Colorado og jeg lurer på hvor Bernhard. C. Twetley ( 1868-1951) egt. kom fra og ev . andre opplysninger. Dette var hans bestefar, det han vet om han er at han ang. kom fra Oslo,  men kan ikke forklare det "unorske" Navnet Twetley. Videre at han var skredder.

Twetleys kone Mary Twetley, født Marit Larsdatter Lomnes fra Rendalen har vi god greie på. Hun var enke når hun giftet Twetley og het da Utgard.

De hadde bare en datter, min slektings mor, som han har god rede på; Alpha Corine Twetley ( 24 Jan 1911- 29 Oct 2001)

I Marits/Mary`s søken for en del år siden kom og endel frem om Bernhard, fra hvor husker jeg ikke nå, men jeg kopierer inn det her: 

Following Utgard's death, Mary moved to St. paul where she operated a boarding house located at 192 East 10th Street. Here she met Bernard Twetley who was one of her boarders. The St. Paul City Directories for 1907, 1908 and 1909 list both "widow Mary Utgard" and Bernard C. Twetley at this address. Subsequent directories for a number of years give the reisence as 1804 Laurel and later as 1897 Berkeley Ave. r 192 E 10th.  Marriage Principal=Bernhard C. Twetley Residence 1908 192 E 10th, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Mary Utgard (wid. German) 5 Residence 1920 1804 Lowell Ave, St Paul, Ramsey Co., Minnesota; Age 49, immigrated 1882, born in Norway. 6 Residence 1940 1897 Berkeley Ave, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota7 Residence 1948 1897 Berkeley Ave, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota8 Death* 7 Jan 1953 Madrid, Boone Co., Iowa9 Burial* 10 Jan 1953 Oakland Cemetery, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Block 1, Lot 101, Next of kin: Corine F. Frevert - Daughter. Bernhard C. Twetley b. c 1869, d. 10 Aug 1951 Marriage Bernhard C. Twetley Child Alpha Corine Twetley+ b. 24 Jan 1911, d. 29 Oct 2001.

Birth* c 1869 Norway Residence 1898 249 8th, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Tailor, Hunt & Co.1 Residence 1902 253 8th, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Tailor, A.F. McBride2 Residence 1907 779 Reaney, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Tailor, A.F. McBride3 Marriage* Principal=Marit Lomnes Residence 1908 192 E 10th, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota4 Residence 1911 1804 Laurel Ave, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Tailor, Jacob Mathes Residence 1919 1804 Laurel, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; tailor5 Residence 1920 1804 Lowell Ave, St Paul, Ramsey Co., Minnesota; Age 50, born in Norway. Tailor for a clothing company. Owns home. Enumerated with Mary 49, Corinne 8 and father-in-law, Lars E. Lomnes, 70.6 Residence 1922 1710 Hewitt Av, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; tailor, Browning King & Co7 Residence 1934 1897 Berkeley, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; tailor, Hubert White Inc.8 Residence 1940 1897 Berkeley Ave, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota9 Residence* 1948 1897 Berkeley Ave, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota10 Death* 10 Aug 1951 Des Moines, Iowa11 Burial* 13 Aug 1951 Oakland Cemetery, Saint Paul, Ramsey Co., Minnesota; Block 1, Lot 101, Next of kin: Mary Twetley - wife11 Family Marit Lomnes b. 21 Jul 1870, d. 7 Jan 1953 Marriage* Principal=Marit Lomnes Child Alpha Corine Twetley+ b. 24 Jan 1911, d. 29 Oct 2001

Jeg ser og på min ancestry konto at han har en håndfull hint, men kommer ikke inn på de. Der står iallefall fødested Norge.

All info. taes mot imot med takk.

Med hilsen Morten

B. Twetley.jpgHer er et bilde at Bernhard C. Twetley og kone Marit (Mary i Amerika). 

Bildet er fra findagrave.com, men nå er jeg ikke i stand til å finne det på søk der, så dette lastet jeg med for endel år siden, Marit/Mary er begravet ved siden av med samme type stein.

B.C.Twetley.jpg

Endret av morten undseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsattesten oppgir farens navn som Christopher Twetley. F. dato oppgitt til 24. desember 1867.

The Iowa, Death Records, 1920-1967
Name:    Bernhard C Twetley
Birth Year:    1867
Death Date:    10 Jul 1951
Death Place:    Des Moines, Polk, Iowa, USA
Father:    Christopher Twetley

BH Twetley DA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I census 1900 så er han registrert med f. måned juni og f. år 1868 og han oppga imm. år 1888 - https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:M93X-78F

The 1900 United States Federal Census
Name:    Bernard C Twetley
Birth Date:    Jun 1868
Birthplace:    Norway
Home in 1900:    St Paul Ward 3, Ramsey, Minnesota
Ward of City:    3rd
Street:    East 8th
House Number:    253
Sheet Number:    6
Number of Dwelling in Order of Visitation:    61
Family Number:    96
Race:    White
Immigration Year:    1888
Relation to Head of House:    Roomer
Marital status:    Single
Father's Birthplace:    Norway
Mother's Birthplace:    Norway
Years in US:    12
Occupation:    Taylor
Months Not Employed:    0
Can Read:    Yes
Can Write:    Yes
Can Speak English:    Yes
Household Members:    
Samuel Sandbrekken    42
Ingrie Sandbrekken    46
Sophia C Sandbrekken    16
Inga E Sandbrekken    14
Edward Sandbrekken    6
Bernard C Twetley    31
Warren Ward    45

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig Bernhard. Legger ved et avisutklipp fra 1928. Familien M J Reis er nok søsteren Berthe gift med Martin J Reis. De ble viet 1894 i North Dakota

bc twetly.JPG

bertha twetly.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Lars Johannessen said:

https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000001018864

Her er vel emigrasjonen hans fra Oslo 19.01.1888 .

Bernhard Christoffers

in the New York, Passenger and Crew Lists (including Castle Garden and Ellis Island), 1820-1957

Name:Bernhard Christoffers

Arrival Date:9 Feb 1888

Birth Date:abt 1867

Ethnicity/ Nationality:Swedish

Place of Origin:Sweden

Port of Departure:Copenhagen

Destination:USA

Port of Arrival:New York, New York, USA

Ship Name:Geiser

Halvor Cristoffers

https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000001018863

Halona Christoffers

in the New York, Passenger and Crew Lists (including Castle Garden and Ellis Island), 1820-1957

Name:Halona Christoffers

Arrival Date:9 Feb 1888

Birth Date:abt 1863

Ethnicity/ Nationality:Swedish 

Place of Origin:Sweden

Port of Departure:Copenhagen

Destination:USA

Port of Arrival:New York, New York, USA

Ship Name:Geiser

Screen-Shot-2020-08-25-at-4-00-55-PM.png

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to brødre. Halvor født i 1862 og Bernhard født i 1867. Bernhard er samme som kandidat funnet av Lars Johannessen.

Halvor Kristoffersen

in the Norway, Select Baptisms, 1634-1927

Name:Halvor Kristoffersen

Baptism Date:26 des 1862 (26 Dec 1862)

Baptism Place:, Jevnaker, Opland, Norway

Father:Christopher Halvorsen

Mother:Anne Bottolfsdr

FHL Film Number:307299

Nr. 104 

https://www.digitalarkivet.no/kb20070205640213

Bernhard Kristoffersen

in the Norway, Select Baptisms, 1634-1927

Name:Bernhard Kristoffersen

Baptism Date:20 jan 1867

Baptism Place:, Jevnaker, Opland, Norway

Father:Christopher Halvorsen

Mother:Anne Bottolfsdr

FHL Film Number:307299

Nr. 1 

https://www.digitalarkivet.no/kb20070205640235

Gård er Tvedteje?

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A candidate for Halvor.?

Halvor N Tweten

in the U.S., Find A Grave Index, 1600s-Current

Name:Halvor N Tweten

Birth Date:1862

Death Date:11 Oct 1925

Cemetery:Fergus Falls State Hospital Cemetery

Burial or Cremation Place:Fergus Falls, Otter Tail County, Minnesota, United States of America

Has Bio?:N

Spouse:Syneva Tweten

Children:Nels Artunder Tweten 
Lillian Louise Wolden 
Agnes Selma Thompson 
Nora J Linnum 
Anna Doris 
Joseph A Tweten

Halvor N Tweten

in the WEB: Minnesota, Marriages from the Minnesota Official Marriage System, 1850-2019

Name:Halvor N Tweten

Marriage Date:22 Oct 1892

Marriage Place:Polk, Minnesota, USA

Spouse:Synova A Tufto

Certificate Number:E/358

1900 FT 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:M93Z-CJM

1920 FT

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:MWB2-DFF

Jeg lurer på hvorfor Halvor N og ikke Halvor C?

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for alle flotte opplysninger dere alle har bidratt og fremkommet med, jeg er både imponert og takknemlig!

For å poengtere/repetere så langt:

Innl. nr. 1 fra meg.  Jeg har korrigert dødsåret for Bernhard C. Twetley, det er jo det som står på gravsteinen og oppgitt på dødsattesten.

Innl. nr. 2  fra Egil, I sistnevnte innlegg ser vi og at hans/deres eneste datter som er informanten, har giftet seg Frevert, hvilket er riktig.

Innl. nr. 3  fra Egil ser vi i census 1900 at hans fødselsår og måned er oppgitt 1868, i juni, da velger jeg å tro hans datter datter (i innl. nr 2 )som oppgir info. til dødsattesten er den riktige, altså 24 des. 1867. Videre at i år 1900 har han tatt etternavnet Twetley, dette er rett Bernhard og at hans Immigrasjonsår er i 1888. ( Jeg får desverre ikke frem familysearch.org)

Innl. nr. 4 fra  Lars er nok rett Berhard igjen, født 24 des. 1867 iflg. kirkeboken, og der fremkommer hans foreldre med bosted, Tvedteie, Lunner Hadeland, (må være en husmannsplass pga ....eie, altså en plass eiet av en gård ved navn Tvedt).  Christoffer ( der har vi C´ i Bernhard C. Twetley) Halvorsen, hans far, og Anne Bottolfsdatter, hans mor. Derrmed ser vi og fornavnene til to av Berhards besteforeldre også; Halvor og Bottolf.- Så dermed ser vi Bernhard er født Bernhard Christoffersen, og bruker C` som "mellomnavn"/en initial deretter.

Innl. nr. 5 fra Lars, er han i folketellingen for 1885 kommet til Oslo/Kristiania, i "Akersgade 43", som skredder. Der skjønner jeg opplysningen ifra min slektning, som han hadde hørt han kom fra Oslo, (ref. mitt innl. 1.) Allerede da jobbet han som skredder ser vi. Altså en arbeidsinnvandring fra Lunner/Hadeland til Kristianina, for deretter emigrasjon til Amerika.

Innl. nr. 6 fra Anne."  Om Nytt om folki avisutklippet i fra 1928 er det jo vår Bernhard C. Twetly og hans datter Corine, ( dog litt feilstavet i utklippet) min slektnings mor som har vært ute og reist og kommet hjem igjen. ( De hadde jo glede av å vite litt om hvor og hva folk foretok seg i de dager og, ref. dagens Facebook og Instagram og annet oppdateringer der en legger ut hvor en ferierer og drar, ja, ja, en liten digresjon bare).  Men der er det jo og en interessant opplysning, der søsteren Berthe, til Bernhard C Twetley ,  også har etternavnet Twetley i 1894. Du ser ikke noe mere der Anne, om det fremkommer noe i giftermålet i Nord Dakota som du referer til?  At Bernhard har en søster Berthe fremkommer og i innl. nr. 15 der hun iflg folketellingen for 1875 er født i 1866 i/på? Logna, Tveten,  er det dagens Lygna på Jevnaker tro?  I samme folketelling står Bernhards foreldre som født på Lynnen, Jevnaker, er det dagens Lunner på Jevnaker tro? I samme telling ser vi at Bernhards foreldre er født hhv han i 1835 og hun i 1836 i/på Lynner ( Lunner?)

Innl. nr 7 til Lars bekreftes emmigrasjonen ut fra Kristiania/Oslo 19 januar med skipet Geyser, det skal til New Richmond, Amerika. Skipet Geyser og dets dramatiske historie fant jeg her, http://www.norwayheritage.com/p_ship.asp?sh=geise  Datoen 19 januar er og skipet registrert som tidligere funnet avgått fra Kristiania, med 46 passasjerer, akkurat fra Kristiania, deriblant som vi vet "vår" Bernhard C.T.

Innl. nr 8 til Frank. Ja, -ei heller da gikk en klar av søksmål pga av ymse arter i Usa, her en påstand om ondsinnet sladder om denne Wilsons gode navn og rykte, 5000 $ dollar var vel ingen liten sum...

Innl. nr. 9 til Frank. Og rett  B.C. Twetley som omtales død her, jeg har hørt fra min slektning at Bernhard og kona Mary/Marit bodde i Ames, Iowa.

Innl. nr 10. til Bjarne. Og dette er rett Mary/Marit i linken til dxhansen.com. Kortversjonen her er denne: Hedemarkens og Nordhedemarkens lag i USA hadde i anledning av 100 års jubileet deres i 2010 et prosjekt der de prøvde å finne etterkommere etter lagets medlemmer i 1910, det klarte de i flere tilfeller, den første matchen fikk de av meg der jeg gav de opplysninger og kopi av et orginalbildet av familien til nevnte Marit/Mary i fra Rendalen. Det som var begynnelsen til min kontakt med min slektning i Colorado som jeg har møtt flere ganger og har god kontakt med. altså barnebarnet til den Bernhardt C. Twetley vi snakker om her. Historien ble skrevet om i lagets nyhetsbrev høsten 2008, her: http://198.46.81.216/~nhohla5/wp/wp-content/uploads/2017/01/2008-13-03.pdf  Mart/Mary kona til Bernhard C. Twetly står her i bildet som bragte oss samme i midten i bakre rekke.

Innl. 11 til Jostein. Og dette er rett Marit født i Redalen i 1870, en søster til min oldemor.

Innl. 12 til Anton. Og her har du nok funnet at Bernhard C. dro samtidig med sin litt eldre bror Halvor i 1888 ut ifra Christiania. Dette blir riktig. Halvor er og skredder ser vi. De er registrert fra Sverige, dog det kan være feilskrivning, eller var skipet Geiser innom en Svensk havn kanskje, og derav oppstod benevnelsen, vi ser det iallefall har gått via  Copenhaven/København, så feilregistreringer er ikke umulig..

Innl. 13 til Anton, også dette blir riktig, både kirkeboken for Bernhard C. og hans litt eldre bror Halvor som han emigrerer sammen med.

Innl. 14 til Anton. Og her ser vi faren til Bernhard C. dør i 1885, han også skredder, så som far som sønner...så gifter han seg opp igjen i 1882, der vi ser at faren til Bernhard C. kommer fra en plass som heter Haakenstadeie, også vel en husmannsplass i samme området, Lunner på Hadeland.

innl. 15 til Anton, Også rett mann og familie i folketellingene.

Innl. 16. til Anton. Ja det er jo en aktuell kandidat for hans bror Halvor, men som du sier, med initalet N?...(igjen ser jeg ikke familyserach.com) , men jeg fant denne Halvor N Tweten som du referer til her https://www.findagrave.com/memorial/128705025/halvor-n-tweten  Der står det en del bio når en klikker på hans kone og hans barn, noe å titte nærmere på  -Også slo det meg plutselig når jeg så ditt innlegg og denne Halvors Twetens navn..., der jeg og i mitt innl. 1 nevner Bernhards "unorske etternavn".-

- Nå vet vi at Bernhard ( dog ikke hans bror Halvor, der står det ved hans fødsel at faren "kaller seg "Bjørgenset-eie? og/eller bor på den plassen) ble født på plassen Tvedt-eie, altså en plass under en gård ved navn Tveten/Tvedt. Kanskje Twetley ble Bernhards amerikansiserte navn for gården Tveten/Tvedt på Lunner i/på Hadeland? Overhodet ikke usannsynlig tenker jeg. Og hans bror  (om det er den riktige Halvor) endte opp som Halvor Tweten?.. men så var det den N initalen i ditt innlegg da... hmmm.

Igjen, mange takk for all hjelp så langt, veldig interessant, og om mere fremkommer tar jeg det hjertelig i mot, skal selv prøve å finne litt ut om aktuell gård Tvedt/Tvedten/Tvedten-eie på Lunner på Hadeland, det finnes vel noen bygdebøker, men om noen har lokalkunnskap er jeg takknemlig for all informasjon som måtte dukke opp.

Hilsen Morten

Endret av morten undseth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, morten undseth skrev:

Innl. nr. 4 fra  Lars er nok rett Berhard igjen, født 24 des. 1867 iflg. kirkeboken,

Fødselsår i kirkeboken er 1866, men det er riktig at han ble døpt i 1867 (20. januar). Liten, men viktig detalj. Ikke alltid at de som emigrerte var like opptatt av dette. Konfirmasjonen bekrefter også dette.

https://media.digitalarkivet.no/view/6120/156

Permanent bildelenke:

http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070117330551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for presiseringen og konfirmasjonen som bekrefter det. Det stemmer det fødsel ; 24/2-1866. Da ble året feil oppgitt i dødsfallmeldingen, (innl.2) av datteren, Corine. I kirkebokinnføringen dermed falt registreringen til Bernhard som første døpte i sognet den 20 jan. 1867, til året 1867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten - du skriver et par ganger ovenfor at du ikke ser Familysearch.com - er det ikke bare å registrere deg, så får du fulgt lenkene?

DTH

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, var nok bare et utslag av nytt passord vegring/innloggingsproblemer, som ikke ville virket..., men det gjorde det nå 🙂

Endret av morten undseth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "Norske gardsbruk", 1996 for Lunner, Jevnaker fant jeg disse to nabogårdene, de heter Tveten, det tredje bildet  er fra utgaven fra 1956, som også var tatt inn i 96 utgaven. Det er vel nærliggende at Tveteneie lå under en av disse eller den hvis det var en gård da, det er br. nr hhv 1 og 2. Tenker jeg tar en telefon til dagens eiere og hører om de vet noe om forgagne tider. Så var Bernhard C.Twetley fra her, og som tidligere drodlet, kanskje Tveten ble til Twetley..., det får vi nok aldri vite sikkert. 

2.jpg.9003d32aa89e8e292c766a0b1b093216.jpg

118617371_10158108325782217_6362584501292037529_n.jpg

2.jpg

11.jpg.   I fra 1956 utgaven av Norske Gardsbruk

Endret av morten undseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I innl. 6 av Anne som fant nok en søster , Bertha, av Berhard C. Twetley, gift Reis, den som har lagt ut på findagrave vet iallefall at hun og het Tweetley ( skrevet med dobbel e) Ingen barn registrert der på henne dessverre. I folketellingen i 1875 i Norge,  i innl. nr 15 av Anton står det riktignok født ca 1866, på findagrave 1870, men som tidligere nevnt kan slike år kan det diffe noe. https://www.findagrave.com/memorial/78471002/bertha-reis . Med mitt nyinnsatte passord på Familyserch 😉 fant jeg henne her. Ingen barn registrert der desverre, men fant mere på FS, her at hennes mor het Bottolfsen, så er det samme mor på Berhard og Bertha. 

Name: Bertha Reis
Event Type: Death
Event Date: 13 Aug 1962
Event Place: Crow Wing, Minnesota
Birth Date: 22 Oct 1870
Mother's Maiden Name: Botolfson
Born in Minnesota: N
Record Number: 1508625
Certificate Number: 003448
Certificate Year: 1962
File Name: 003448
Affiliate Batch Identifier: NF082DN

https://www.familysearch.org/tree/person/sources/G7C3-1DB

Videre under Berthas mann Martin J. Reis fant jeg i census i 1930 og 19 40 en datter Thelma M. Reis:

Household
Role
Sex
Martin J Reis
Head
Male
58
Norway
Wife
Female
58
Norway
Daughter
Female
32
North Dakota
Name: Thelma Reis • Edit
Event Type: Census
Event Date: 1940 • Edit
Event Place: Ward 2, Brainerd, Brainerd City, Crow Wing, Minnesota, United States • Edit
Last Place of Residence: Same Place
Marital Status: Single
Race: White
Race (Original): White
Birth Year (Estimated): 1897
Birthplace: North Dakota
Relationship to Head of Household: Daughter
Relationship to Head of Household (Original): Daughter
Household
Role
Sex
Head
Male
68
Norway
Wife
Female
69
Norway
Thelma Reis
Daughter
Female
43
North Dakota

Så er Thelma M Reis på findagrave, desverre hun og uten etterkommere der, 

Name:Thelma Reis • Edit

Event Type:Census

Event Date:1940 • Edit

Event Place:Ward 2, Brainerd, Brainerd City, Crow Wing, Minnesota, United States • Edit

Last Place of Residence:Same Place

Marital Status:Single

Race:White

Race (Original):White

Birth Year (Estimated):1897

Birthplace:North Dakota

Relationship to Head of Household:Daughter

Relationship to Head of Household (Original):Daughter

Household

Role

Sex

Birthplace

Martin J Reis

Head

Male

68

Norway

Bertha Reis

Wife

Female

69

Norway

Thelma Reis

Daughter

Female

43

North Dakota

Review and Attach Record

Endret av morten undseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så finner jeg igjen på Familyserach på census i 1900-1910 og 1920 under Thelma Reis en bror av henne Ray Clifford Reis

Thelma M Reis

United States Census, 1900
Tools

Name: Thelma M Reis
Event Type: Census
Event Date: 1900 • Edit
Event Place: Brainerd city Ward 2, Crow Wing, Minnesota, United States • Edit
Event Place (Original): ED 56 Brainerd city Ward 2, Crow Wing, Minnesota, United States
Marital Status: Single
Race: White
Birth Date: Oct 1895
Birthplace: North Dakota
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Relationship to Head of Household: Daughter
Relationship to Head of Household (Original): Daughter
Sheet Letter: B
Sheet Number: 13
Household
Role
Sex
Head
Male
28
Norway
Wife
Female
30
Norway
Thelma M Reis
Daughter
Female
5
North Dakota
Son
Male
2
Minneso
Endret av morten undseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner jeg Roy Clifford Reis på findagrave: https://www.findagrave.com/memorial/124988973/roy-clifford-reis  (heller ingen barn registrert desverre)

Og igjen om Roy C. Reis  på Familysearch

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:M9S3-D2M

Så er hele familien, Martin J, Bertha, og deres to barn Thelma og Roy C gravlagt ved samme familie Reis gravstein ser vi ut fra bildene på findagrave.

https://www.findagrave.com/cemetery/82259/memorial-search?firstName=&lastName=Reis&includeMaidenName=true

Dog på  Familyserach finner jeg og ved nærmere titt på Roy Clifford Reis at han gifter seg 16 januar 1931 i Thurston, Washington, United States, med Winifred Lois Jackson https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QPMG-4PZR

Det er jo ingen ektefelle som ligger begravet sammen med Roy C. Reis, så ved å søke litt på Roy s ektefelle Winifred Lois Jackson finner jeg denne som kan passe, den eneste med Winifred L Jackson født 1908 +/-  et år 1908 https://www.findagrave.com/memorial/86323821/winifred-l-jackson

Her har jeg rettet en hendvendelse til en person som tydelighvis kunne kjenne henne, hun hadde lagt  igjen en "virtual flower" som en hilsen. Kanskje hun kan si noe om hun har vært gift med Roy Clifford Reis? (Denne Winifred L her er registrert gift med en annen person og ligger gravlagt et annet sted).  I census i 1940 bor hun iallefall sammen med Roy Clifford Reis https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:K99K-GCR

Endret av morten undseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider