Sølvi Løchen Skrevet September 5, 2020 Del Skrevet September 5, 2020 Vil gjerne ha hjelp til å tyde navn i dåpen til Magdalena Elisabet 1.juli 1789. Denne gangen er det flere navn jeg stusser på i samme dåp. " F Husar Johan Fridrik Mandfeldt, Anne Sophia?? f Anne M Wilbens??, Anne Jefruss?? Corporal David?? Corp Langenhagen Corp. Hansen" https://www.digitalarkivet.no/kb20061107020247 Vennlig hilsen Sølvi L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet September 5, 2020 Del Skrevet September 5, 2020 10 timer siden, Sølvi Løchen skrev: " F Husar Johan Fridrik Mandfeldt, Anne Sophia?? f Anne M Wilbens??, Anne Jefruss?? Corporal David?? Corp Langenhagen Corp. Hansen" Enig med deg i lesinga. 1) "Anne Sophia" ser ut som det mest sannsynlige. 2) "Wilbens", ja. 3) Eg les også "Jefruss[en?]", som eg ikkje gjenkjenner/finn som namn, variant av Jofri(e)(d)s(sen/Jofre(d)s(sen)? 4) Eg les "Davidern" som for meg ikkje gir meining, bør vera eit etternamn, Davidsen hadde passa betre! Sølvi Løchen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvi Løchen Skrevet September 5, 2020 Forfatter Del Skrevet September 5, 2020 (endret) 1 time siden, Richard Johan Natvig skrev: Enig med deg i lesinga. 1) "Anne Sophia" ser ut som det mest sannsynlige. 2) "Wilbens", ja. 3) Eg les også "Jefruss[en?]", som eg ikkje gjenkjenner/finn som namn, variant av Jofri(e)(d)s(sen/Jofre(d)s(sen)? 4) Eg les "Davidern" som for meg ikkje gir meining, bør vera eit etternamn, Davidsen hadde passa betre! Takknemlig for svar 🙂 merkelige navn, Jefruss og Davidern, som jeg antagelig bare må føre opp med spørsmålstegn. Man skal jo være tro mot originalen 😏 Ditt forslag om Jofriedssen eller Jofredssen kan jo stemme, og presten har skrevet ned navnet slik han syntes han hørte det ! Endret September 5, 2020 av Sølvi Løchen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå