Gå til innhold
Arkivverket

Atli Steinn Guðmundsson

Atli Steinn Guðmundsson
 Del

Recommended Posts

Hei

Oslo tingrett anbefalte at jeg henvendte meg til dere. Her er opprinnelig forespørsel:

Hvor får jeg tak i en dom fra januar 1961 som handler om mistanke om drap om bord i skipet Sjannøy fra Ålesund 4. august 1960? Avdøde, Alfred Eltvig, døde på skipet mens det lå til kai i Seyðisfjörður på Island. Gunnar Harald Olsen fra Bergen var siktet for drapet men frifunnet av en norsk domstol, jeg vet ikke hvilken, i januar 1961. 

Beste hilsen,

Atli Steinn Guðmundsson,
Morgunblaðið dagsavis, Island
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i Arkivverket, men et søk på Nasjonalbibliotekets avisarkiv viser at saken gikk for Frostating lagmannsrett:

Side 3
Lørdagskåseri 22,30: Til underholdning og dans 23,30: Slutt Molde (NTB): Den 23 år gamle Gunnar Harald Olsen fra Beregen, som i Frostating lagmannsrett var tiltalt for å ha fprvoldt Alfred Allviks

Screenshot_2020-09-11 Nordlys.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 21.11, Atli Steinn Guðmundsson skrev:

Hei

Oslo tingrett anbefalte at jeg henvendte meg til dere. Her er opprinnelig forespørsel:

Hvor får jeg tak i en dom fra januar 1961 som handler om mistanke om drap om bord i skipet Sjannøy fra Ålesund 4. august 1960? Avdøde, Alfred Eltvig, døde på skipet mens det lå til kai i Seyðisfjörður på Island. Gunnar Harald Olsen fra Bergen var siktet for drapet men frifunnet av en norsk domstol, jeg vet ikke hvilken, i januar 1961. 

Beste hilsen,

Atli Steinn Guðmundsson,
Morgunblaðið dagsavis, Island

Hei

Du kan søke om innsyn i dommen. Les mer her: https://www.arkivverket.no/kom-i-gang-med-arkiv/taushetsbelagte-opplysninger?q=innsyn straffesaker 

Mvh

Terje Nomeland

Arkivverket

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider