Gå til innhold
Arkivverket

Endringer i dødsfallregisteret


Marit Andersen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg søker og finner opplysninger i Dødsfallregisteret - 1951-2014.

Så finner jeg at registeret mangler opplysninger om min tantes dødsdato, bilde-ID: pc00000001451596.

 

Jeg har datoen, 28.07.1958. 

Hvis dere trenger en bekreftelse på datoen kan jeg sende et bilde av gravstøtten,

 

Jeg vet ikke helt om dere er rett mottaker, men dere kan sikkert videresende opplysningene til dem som vedlikeholder registeret.

 

Vennlig hilsen

Marit Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioden 1951-1961 ble dødsfallene registrert på månedsnivå i Dødsårsaksregistret, og dødsdatoen er angitt som den 15. i måneden, f.eks. «1955-08-15». For å unngå misforståelser vises disse i Digitalarkivet som f.eks. «1955-08--». Det finnes også noen unntak med fullstendige og korrekte dødsdatoer i denne perioden.

 

Vi retter ikke i disse datoene. Registeret skal være slik som det er avlevert, det gjelder dette som for alle andre arkivkilder vi legger ut i Digitalarkivet. Vi skal bare vise hva som er aktivert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.