Gå til innhold
Arkivverket

Forespørsel informasjon etterlatte slektninger, fremdeles gjenlevende.

slektssoker1234
 Del

Recommended Posts

Hei!

Følgende forespørsel tidligere sendt Fylkesmannen i Vestland, med anbefaling om at jeg følger opp via dere i stedet.

fmvlpost@fylkesmannen.no

Hei!

Navnet mitt er Knut Arvid Keilen.

Jeg bor for tiden i leilighet i Trondheim, i borettslag her, og da med litt personlig erfaring og bruk.

Det er en kjent sak at med besteforeldre, så blir det enten mormor, morfar, eller farmor, farfar her for dette.

Gjelder her slike foreldre, født og oppvokst i Bergen, hvor fødselsår er henholdsvis 1892 og 1894 (han og hun),

men begge nå altså avdød.

Antatt navn her Harald Keilen for min farfar, og Anna Keilen for min mor, men her litt uklart.

Her kan fortelles at min egen far falt fra våren 2017, og registrert som Harald Keilen med navn.

Ellers kun en aldrende mor, samt en yngre bror, og her ment å arve likt eller jevnt med et forhold på 50/50.

Her i Trondheim hvor jeg bor, og gravlagt via urnenedsettelse og graver med spade, på Havstein kirkegård.

Fødselsår 23.08.1937, og personnummer er noe som jeg muligens kan ha fra ren husk bare.

Grunnen her er at i hvert fall hans mor, om ikke begge, altså hans far, var dypt kristne eller religiøse, og stod tilhørende Frikirken.

Derfor også min far kun medlem av Frikirken her, på samme måte.

I tillegg at han også er såkalt "attpåklatt" i familien, hvor da nest eldste sønn ble krigsseiler under andre verdenskrig, på handelsfartøy,

og ble torpedert på sjøen, med det resultat.

Her er nå altså alle fem sønnene falt fra, da min far altså var yngst.

For resterende, følgende bidrag eller sammensetning av resten av familien:

sønnen John, gift med Aud, to barn, eller sønner, som nevnt nedenfor.

sønnen Agrim, gift med Solveig, bosatt Oslo, med heholdsvis sønn og datter.

sønnen Odd, gift med Bjørg, her to sønner og to døtre, hvorav en utvandret.

Så her stopper vi kanskje med barna i første omgang, og ikke teller eller regner med barnebarna akkurat nå.

Her sønnene til John og Aud, Helge og Ronny, oppfattet som minimum "karismatiske" om da ikke det som har med "steinbryternever" i stedet,

når da ord som "arrogant" eller "breiflabb" kan brukes i stedet (arvet etter deres far, John).

En av disse, uklart hvilken, ansatt i Statoil per nå eller tidligere, og kanskje pensjonist i dag, og familieforhold ukjent videre.

Videre Gunnar og Berit, som barn av Agrim og Solveig, fordi jeg tror Agrim er eldre enn Odd.

Han utdannet i uorganisk kjemi og ansatt i Oslo, mens hun er fotograf i Scanpix.

Videre Odd eller "Oddemann" (sønn av Odd), Unni, Arve og til slutt Ingrid (eller Ingeborg) som da utvandret.

Her makering av 950-års jubileum for samling av Norge (slaget på Stiklestad), men uten at hun var til stede.

Kan her nevnes at min farfar var såkalt "skraphandler" av metall, og her gjorde det lukurativt, mens da moren var dypt religiøs.

Her også grunn til å nevne at det ikke er noe økonomisk med i bildet, og heller ikke noen arv, men at enkelte tenker på

det som har med "samling av Norge" for rent informasjonsteknisk prinsipp, og derfor kun religiøst her, og ikke noen politikk.

Jeg er kjent med at fra gammelt av, opererer man med det som kalles for "klasser" når det gjelder hele miljøet, og ikke noe unntak her.

Så med unntak av at minst halvparten av det på farssiden kan oppfattes som "smakløst" av meg, så blir det kanskje også et tegn i tiden her.

Imøteser eventuell informasjon som Fylkesmannen kan komme opp med her, om han da ikke må "grave" i saken heller.

Takk for hjelpen!

Hilsen Knut Arvid Keilen

Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn:

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Jeg klarer ikke å se av brevet ditt hva du egentlig vil ha svar på. Om du generelt ønsker hjelp til slektsgranskning, så vil vi vise til selvstudium via materale som er lagt ut i Digitalarkivet. Eventuelt kan du også be andre brukere om hjelp via brukerforum.

Når du spør kan det være lurt å stille korte og konsise spørsmål.

Vi vil også minne om at man må være ytterst forsiktig om hva man legger ut på nett om andre personer som fortsatt er i live! (og det er uansett ganske lite av vårt materiale på nett som gjelder nålevende personer).

Og til slutt minner vi om at dette foraet kun er av rådgivende art, vi gjør ikke oppslag i arkivene. Om du ønsker oppslag i papirarkivene bestiller du det via skjema, men i de tilfeller det gjelder slektsgranskning og er omfattende vil du som regel bli henvist til lesesalsbesøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider