Gå til innhold
Arkivverket

Lars Johansen Jordhuus/Anne Andreasdatter Kalstad, Meldal ST

Olav A. Bonesmo
 Del

Recommended Posts

I skifte etter Ane Arntsdatter, enke etter Andreas Johansen Frank/Kalstad 10.09. 1750 kommer det frem at datteren Anne, f. ca. 1714, er gift med Lars Johansen Jordhuus. Bygdeboka for Meldal nevner ikke Lars på Jordhuus, og i ekstraskatten for 1762 er hverken Lars eller Anne nevnt på Jordhuus.

Har ikke funnet noen høvelig Anne Andreasdatter blant døde i Meldal etter 1750.

Kjenner noen til hvor Lars Johansen og Anne Andreasdatter tok veien etter september 1750?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Jonsson Jordhus, eller Dahl som han òg er kalla, vart gift med Anne Andreasdotter Kalstad i 1745 og kjøpte Jordhus frå kammerråd Sommer året etter. Dei kjøpte Asbøll i Orkdal av svogeren til Anne, lensmann Fredrik Jonsson (f. Moe) ein gong mellom 1754 og 1760, og selde Jordhus vidare til overstiger Henrik Grube. Eg har ikkje funne born født på Asbøll, men dei fire borna eg har født på Jordhus vaks opp i Orkdal og tre av dei vart gift og fikk etterslekt der:

1. Andreas (1746-1809) gm. Jodda Jonsdotter Moe (niese av ovannemnte Fredrik Jonsson). Tok over på Asbøll og hadde 8 born som eg har registrert.

2. Anne (1749-1849) gm. Nils Olsson Monset (1727-1785) og seinare med Peder Sivertsson Monset (c.1755-1814). Eg har tre born i fyrste ekteskap.

3. Anne (1753-) gm. Christen Eriksson Lefstad og seinare med Lars Sivertsson Monset (bror av Peder over). Eg har tre born i fyrste ekteskap og eitt i andre

4. Johan (1754-1777) vart kvalt i gruva, 23 år gamal 

Både Lars og Anne døyde i 1785, gravlagt ved Svorkmo hhv. 26. jun. og 27. nov.

Ekstraskatten 1762, Asbøel, Orkdal: http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/124/pt00000000120124

Endret av Håvard Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Håvard.

Orkdalsbygda er ikke stor når folk gifter seg. Jeg så ikke for meg at Lars Johansen Jordhuus er den samme som kullfogden Lars Johansen vi hadde en dialog over for noen tid tilbake!

Her blir det en gren mindre å arbeide med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider