Gå til innhold
Arkivverket

Mødrehjemmet Fjøsanger

MarieKlokkernes
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg leter etter en Harry født i 1956/1957, i Bergen. Bodde på mødrehjemmet på Fjøsanger, mulig adoptert der fra. Fars navn/dato vet jeg. Men ikke mors. Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut mer ? Føler jeg har søkt via nett der man kan, uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marie. Jeg har tidligere skrevet om fødehjem i Telemark sammen med en kollega. Vi gjorde søk i statsarkivet på Kongsberg i kirkebøkene - her finnes alle døpte med navn på mor og far, svært sjelden det ikke står, også om adopsjon. Fødehjemmene hadde egne protokoller over alle fødende, de kan også ligge i statsarkivet eller i et interkommunalet arkiv. Lykke til Hilsen Ellinor Young 

Endret av ellinor.young@usn.no
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan eventuelt forsøke å sende inn en forespørsel til Arkivverket.

NB: Om han er adoptert vil du ikke kunne få noen opplysninger om det, det er kun den adopterte selv som vil få opplysninger i en adoptivsak. Kirkebøker over døpte eller fødselsregistre er sperra for allment innsyn nettopp fordi man vil kunne finne opplysninger om adopsjon der. Adopsjonsopplysninger er sperra materiale i 100 år.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.