Gå til innhold
Arkivverket

Hva er pikenavnet til Marie Severine?

Birger Carlsen
 Del

Recommended Posts

For å slippe å lage en ny tråd dropper jeg en til med samme spørsmål. Hva var hennes pikenavn?

Det ser ut som Ettellerannet-mand1358569455_Skjermbildefra2020-11-0623-02-51.png.0179da9475f5ad456208858d4da5b512.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være paret som gifter seg?

https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000004269528

Brudens far heter Engersen.  Å-nei-da... AMF...

Han heter Engmann.

Østfold fylke, Glemmen i Glemmen, Ministerialbok nr. 16 (1903-1937), Viede 1904, Side 10
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10111405230013

(21)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Birger Carlsen skrev:

For å slippe å lage en ny tråd dropper jeg en til med samme spørsmål. Hva var hennes pikenavn?

1358569455_Skjermbildefra2020-11-0623-02-51.png.0179da9475f5ad456208858d4da5b512.png

Hadde du lagt inn en lenk hadde det vært mye bedre. Da kunne vi førstørret eller tydet skriften på en annen måte.

Jeg ser at Anne_Lise har funnet svaret men en lenk hadde gjordt letingen my lettere.

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er født 24/8-1880 i Lisleby. Når hun konfirmeres, bruker hun etternavnet til sin pleiefar, Martinius Pettersen.

Østfold fylke, Glemmen i Glemmen, Ministerialbok nr. 13 (1892-1907), Konfirmerte 1896, Side 319
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060511030498

(Nr. 122)

Foreldre: Snekker Johan Alfred Engman og hustru Lina Hansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Leif B. Mathiesen said:

Hadde du lagt inn en lenk hadde det vært mye bedre. Da kunne vi førstørret eller tydet skriften på en annen måte.

Jeg ser at Anne_Lise har funnet svaret men en lenk hadde gjordt letingen my lettere.

Det skal jeg gjøre neste gang. 😉 Dette er jo ikke taushetsbelagt som FT1920. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anne-Lise Hansen said:

Hun er født 24/8-1880 i Lisleby. Når hun konfirmeres, bruker hun etternavnet til sin pleiefar, Martinius Pettersen.

Østfold fylke, Glemmen i Glemmen, Ministerialbok nr. 13 (1892-1907), Konfirmerte 1896, Side 319
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060511030498

(Nr. 122)

Foreldre: Snekker Johan Alfred Engman og hustru Lina Hansdatter.

Mange takk, Anne-Lise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anne-Lise Hansen said:

Brudens far heter Engersen.  Å-nei-da... AMF...

Det er på grunn av AMF og MyHeritage jeg sitter her med den boken. Jeg har tenkt å ta alle 2500 dåper, og legge inn korrekt bosted, mors stilling og stand samt faddere. Transkripsjonen er så full av mangler og feil at det er skammelig. Jeg håper ikke skattepenger gikk med til dette. Det var dagens utblåsning.

Ja, jeg har blitt fortalt at det ikke er et krav fra Renate-Johanne & Co om å transkribere faddere, men det er så mange forbindelser/relasjoner man går glipp av i slektsgransking uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for den. Med den hjelpen jeg har fått fra bl.a. Mona Lisa og deg, så går det veldig bra. Klarer jeg to sider om dagen, så ligger jeg an til å bli ferdig i månedsskifte januar/februar. :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider