Gå til innhold
Arkivverket

Pantebok 1758

Ole Christian Risdal
 Del

Recommended Posts

Hei! Eg har eit spørsmål vedrørande sak nr. 561. Sjå link under. Det gjeld skøyte til ein Peder Pedersen på garden Bakkerud i Skåbu i Nord-Fron. Eg har fått opplysningar frå Riksarkivet om at ifølgje futekassene er det Ole Johannesen Kongsli som står som eigar i 1759/60. Kva kan vere forklaringa på dette? Eg veit at Ole Kongsli selde odelsretten sin til Johannes Olsen i 1761. Her er linken:

https://media.digitalarkivet.no/view/10118/79  Mvh Ole Chr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til de lokale forholdene, men det som står her er at enka Marit Iversdaatter Harildstad med lagverge Iver Loe, selger gardsplassen Bacherud 3 skinn til Peder Pedersen som bor på plassen. Underskrevet Harildstad 21. juli 1758.

Hvis det var ny eier 1759/60 kan ikke forklaringa være annen enn at Peder Pedersen har solgt videre i løpet av 1759. Eller var Bacherud større enn 3 skinn slik at det bare dreier seg om en del av Bakkerud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er nok snakk om heile garden. Garden var verdsett til 3 skinn i 1668 også, og skyldmarken var på 2, 27 i 1886. Så det harmonerer nok greitt. Men det som er så rart er at denne Peder Pedersen selde Bakkerud til ein Johannes Olsen i 1761: https://media.digitalarkivet.no/view/10118/187. Sak nr. 1257 og 1258.  Mvh Ole Chr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjøtene du viser til virker klare. Peder Pedersen kjøper garden 1758 og selger den 1761 mot føderåd til Johannes Olsen.  Det merkelige er det du skriver om at Ole Johannessen stod som eier 1759/60. Dette må åpenbart være feil. Ved salget 1761 er det uten tvil Peder Pedersen som er eier og selger garden.  Ole Johannessen var ikke eier, men hadde odelsrett og selger sin odelsrett 1761, og kun odelsretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen! Eg kan ikkje skjøne anna enn at arkivaren har blingsa med akkurat dette. Eg har funne at namna stemmer betre med matrikkelen frå 1723.

Lenke til kommentar
Del på andre sider