Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hva handler disse to og hva betyr teksten i disse to avisklippene fra avisen i Valdres fra 1905 om ?

Recommended Posts

Hei min venn Frank Rusten har funnet avisutklipp hvor Ingeborg Skogstad i Amerika er nevnt . Jeg sier i Amerika fordi det i digitalarkivet er kommentert at hun kom tilbake fra Amerika i 1907 . Hva omhandler og hva betyr teksten i disse to avisklippene som er tatt fra en og samme artikkel i avisen fra Valdres i 1905 . Hva dreier saken seg om ? 

Her er lenken til hele avisen hvor Ingeborg Skogstad er nevnt https://www.nb.no/items/1db5f8a9ce493255a4c8c3af36f4653c?page=1&searchText="Ingeborg Skogstad" 

Spørsmålet har jeg stilt i denne tråden også 

PÅ forhånd tusen takk for hjelp , svar og innspill 

bilde.png.3d9b8b45627c5a1b5438c60404f3cee4.png

Andragende fra Ole M. Hansen og Ingeborg Skogstad om eftergivelse av skat for 1905 oversendtes ligningskommistionen til udtalelse.

Vh Jarleif

• Takk 1

Tusen hjertelig takk til Jarleif og Gunnar , men hvordan kunne det søkes om ettergivelse av skatt for inntektsåret 1905 da denne Ingeborg Skogstad var i Amerika på dette tidspunkt ? 

Det er oppgitt at hun og ektemannen kom hjem til Norge først i 1907 .....hm her må det grubles 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.