Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Oppslag i kirkebok/ministerialbok for Os, vigsel 1815

Recommended Posts

Finner ikke vigsler for perioden 1809-1816 digitalt, og håper derfor på hjelp til oppslag i kirkeboka for Os. 

Paret er Ole Mathias. Lønningdal og Marta Isaksdtr.

De skal være gift i 1815 ifølge bygdebok for Os, og får første barn i 1816. Marta står oppført som fra Solbjørg i Samnanger, men bygdeboka for Samnanger har henne ikke ført der, og hun er der heller ikke i 1801. Jeg håper derfor på en pekepinn på farsnavnet med oppslag i kirkeboka.

Takk for hjelpen!

4 timer siden, Heidi Tofterå Slettemoen skrev:

Finner ikke vigsler for perioden 1809-1816 digitalt, og håper derfor på hjelp til oppslag i kirkeboka for Os. 

Det ser ikke ut til at det finnes noen kirkebok for Os som omfatter gifte 1815: https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?parishes[]=1243S1

Du har sikkert allerede konstatert at den kronologiske lista i nr. A 11 slutter i 1808.

13 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Du har sikkert allerede konstatert at den kronologiske lista i nr. A 11 slutter i 1808.

Takk for svar, jeg var redd for det, siden jeg ikke fant den. Samtidig hadde jeg et lite håp fordi det står 1789-1815 her (skjermbildet). 

Her bør det kanskje presiseres at 1809-1815 mangler, feks ved å oppdatere listenavnet: 

Skjermbilde.PNG

Endret av Heidi Tofterå Slettemoen
bommet på årstall
  • Liker 1
På 22.11.2020 den 12.39, Heidi Tofterå Slettemoen skrev:

Takk for svar, jeg var redd for det, siden jeg ikke fant den. Samtidig hadde jeg et lite håp fordi det står 1789-1815 her (skjermbildet). 

Her bør det kanskje presiseres at 1809-1815 mangler, feks ved å oppdatere listenavnet:

Ja, her var det ikke tatt hensyn til at listenes ytterår var annerledes enn kirkebokas ytterår. Det er rettet opp nå. Takk skal du ha!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.