Gå til innhold
Arkivverket

Noen med tilgang på Ancestry og som er gode i engelsk og som kan forklare meg hva denne saken går ut på og hva slags konsekvens / resultat det fikk for Gustav Marselius Westby

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei ....på Ancestry har jeg funnet noen doukumneter angående Gustav Marselius Westby som var ansatt i jernbanen , Northern Pasific tror jeg . Det ser ut som selskapet han var ansatt i hadde en sak mot ham . Er det noen her som er gode i engelsk , og som kan gi meg en skriftelig liten innføring i hva dette handler om og hva slags konsekvens det fikk for Gustav Marselius Westby . Side 178     https://www.ancestry.com/imageviewer/collections/2157/images/41661_320214636_0037-00192?pId=74119   Selve kjernen i saken begynner visstnok på side 178 og fortsetter på side 179 og videre utover med spørsmål fra Gustav Marselius sine overordnede og da svar fra Gustav Marselius .

Det ligger også et par brev på side 174 og 175 som jeg også skulle hatt kortfattet forklaringer på 🙂

174 https://www.ancestry.com/imageviewer/collections/2157/images/41661_320214636_0037-00188?pId=74119 

175 https://www.ancestry.com/imageviewer/collections/2157/images/41661_320214636_0037-00189?pId=74119

På forhånd tusen hjertelig takk for svar , forklaringer og gode innspill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sak med flere tiltalepunkter, Gustav var seksjonsformann på jernbanen og hadde fått tildelt et hus til seg og familien. Han flyttet ikke inn der, men leide det isteden ut til noen som arbeidet for ham. Jobben han hadde utført var også blitt kontrollert og ikke funnet tilfredstillende utført. Saken endte med at han ble oppsagt.

Brevene er hans ansettelse i 1917-1920 og kopi av et brev fra jernbaneselskapet som Gustav har mottatt men ikke svart på. Det siste brevet er oppsigelsen som Northern Pacific sendte ham da tiltalen mot ham var avgjort.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune Nedrud skrev:

Det er en sak med flere tiltalepunkter, Gustav var seksjonsformann på jernbanen og hadde fått tildelt et hus til seg og familien. Han flyttet ikke inn der, men leide det isteden ut til noen som arbeidet for ham. Jobben han hadde utført var også blitt kontrollert og ikke funnet tilfredstillende utført. Saken endte med at han ble oppsagt.

Brevene er hans ansettelse i 1917-1920 og kopi av et brev fra jernbaneselskapet som Gustav har mottatt men ikke svart på. Det siste brevet er oppsigelsen som Northern Pacific sendte ham da tiltalen mot ham var avgjort.

Tusen takk Rune for god oppsummering og konklusjon . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider