Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan melder man feil i tolking av folketelling 1910 (slektsforhold i en husstand)?

Kaj Arne Sortebech
 Del

Recommended Posts

I en folketelling fra 1910 blir stemor oppgitt som husmor, dette tolkes vel som at hun er mor til barna i huset inkl min mormor Nikoline. Min virkelige oldemor døde i 1898 (11 dager etter sin siste fødsel). Min oldefar giftet seg igjen i 1901. Jeg ser at flere adoptere denne feilen i sine slektstre på MyHeritage m.fl.

Kan man få rettet en slik feil?

Simon Haagenssen - 1910-folketellingen i Norge - MyHeritage.pdf

Endret av Kaj Arne Sortebech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikkje rett forum, men før du går til eit anna:  Det spørs kva som faktisk står i originalen og i avskrifta.

Har du ei lenkje til posten i digitalarkivet?

Mogelege svar er

- Feil i originalen vert ikkje retta.  Avskrifta skal vere sånn originalen er.

- Feil i avskrifta (altså avvik mellom avskrift og original) kan du melde inn (fødselsdatoar er visst eit unnatak, sidan "alle" er feil likevel)

- Om det er brukarane si tolking av data som er feil, kan nok ikkje Digitalarkviet gjere noko med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt med det som er tolket elektronisk (se pdf). Her står stemoren som "husmor", hva nå det er i forhold til "mor til barna". Antar at også i originalen, så lister man vel bare opp personene i husstanden og ikke det formelle slektsskapet mellom personene? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kaj Arne Sortebech skrev:

Jeg har lagt med det som er tolket elektronisk (se pdf). Her står stemoren som "husmor", hva nå det er i forhold til "mor til barna". Antar at også i originalen, så lister man vel bare opp personene i husstanden og ikke det formelle slektsskapet mellom personene? Eller?

Du har lagt ved ei utskrift, men er dette ser ut som ei utskrift som MyHeritage har laga,

ikkje direkte frå Digitalarkivet.  Ein veit aldri kva mistolkingar ein tredjepart kan finne på å legge inn.

Det er betre å halde seg til Digitalarkivet. Det er vel hit vi skal: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036950000964

No er vel ikkje den skanna originalen lagd ut, så du får ikkje sjekka om avskrifta er rett.

Instruksen for teljarane er her http://www.rhd.uit.no/census/instrukser.html#Husliste

og innførslene må tolkast etter dette.

Som du ser er son/dotter osv. " 7. Stilling i familien" (instruksen; "Familiestilling" i avskrifta). I tillegg er det ført under "9 a Erhverv og livsstilling."

Om du tolkar dette som barn av begge hovudpersonane, er det vel eigentleg å strekkje tolkinga lenger enn det er grunnlag for.

Eg har sett teljarar som fører inn ting som "Husmoderens Søn" o.l.  Dette er ei opplysning som kan vere nyttig, men eigentleg ikkje noko instruksen spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekturfunksjonen for 1910-tellingen har lenge vært stengt, siden tellingen ikke har vært skannet. Her fant jeg nyheter om akkurat dette:

https://www.digitalarkivet.no/content/859/skanning-av-folketellingen-1910

Ellers anser jeg ikke tittelen husmor som feil i denne husstanden. En sjekk av barnas dåper viser jo hvem som er deres mor. 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket originalen, men vi må anta at transkripsjonen er riktig. Folketellingene er fulle av eksempler på husstander der personer er ført som sønn eller datter, men hvor enten mannen eller kona i husstanden er stefar eller stemor. Som det er pekt på i et tidligere innlegg, var det i utgangspunktet ikke lagt opp til registrering av mer presis informasjon enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider