Gå til innhold
Arkivverket

Tolke dokument fra Frederik II

Lars Olav Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har ett gammelt dokument fra Frederik II som jeg gjerne skulle hatt tydet. I det minste hadde det vært gøy å vite hva det gjalt

81F3FA44-14EC-4475-A218-60F4ACB1F31E.jpeg

9DBCDAD8-35F0-402E-A0E3-71E5ED061746.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, kjedelig - blir vanskeligere å tyde. Men ikke overraskende, for han jeg arvet det fra kjøpte mye fra tyske auksjoner.

Her er konvolutt delen

21619E2C-22AB-40E9-A5E6-F1221BC55305.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hochgebornen Fürstin, unserer freundtlichen lieben Muhm: Fraw Sophia Hedwig Geboren zu Braunschweig u. zu Stettin Pommern der Lassuben[?] vnd Wennden Herzogin, Fürstin zu Rügen vnd Graffin zu Guzkow[?]

Sjølve dokumentet handlar bla. om eit dotter som blir fødd og døypt.

Endret av Gunnar Sigdestad
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gunnar Sigdestad skrev:

Der hochgebornen Fürstin, unserer freundtlichen lieben Muhm: Fraw Sophia Hedwig Geboren zu Braunschweig u. zu Stettin Pommern der Lassuben[?] vnd Wennden Herzogin, Fürstin zu Rügen vnd Graffin zu Guzkow[?]

Sjølve dokumentet handlar bla. om eit dotter som blir fødd og døypt.

Det betyr nok at mottager er denne damen: https://de.wikipedia.org/wiki/Sophia_Hedwig_von_Braunschweig-Wolfenbüttel (hun fikk dessuten en datter i 1580)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.