Marius Holm Enerud Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 Heisan, Jeg trenger litt hjelp til å tyde en vanskelig setning (start- og stopp er markert med røde streker): Setningen er hentet herfra (på venstre side) : https://media.digitalarkivet.no/view/40596/325 På forhånd mange takk! mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 Usikker på eitt ord: ligesom han aldrig har hørt Anke derover af Nogen. ...? afsagde saadan Dom Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 Derpaa afsagdes osv. Elin Galtung Lihaug og Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Desember 7, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 7, 2020 8 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Derpaa afsagdes osv. Jeg vurderte også «Derpaa» men ble litt lurt av den prikken 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 "Derpaa" klarer ikkje eg å lesa "Dernæst" kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 14 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev: "Derpaa" klarer ikkje eg å lesa "Dernæst" kanskje? Ja, det er riktig. Min feil...😡 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Desember 7, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 7, 2020 2 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Ja, det er riktig. Min feil...😡 Dere ser på feil ord... Dette er ordet som @Else B. Rustad mener er "Derpaa" og som jeg støtter henne i: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 6 minutter siden, Marius Holm Enerud skrev: Dere ser på feil ord... Dette er ordet som @Else B. Rustad mener er "Derpaa" og som jeg støtter henne i: Ah! Selvfølgelig! Beklager, Else! Mea culpa!! Marius Holm Enerud og Else B. Rustad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 Når ordene går hulter til bulter er det ikke rart man tar feil...😉 Marius Holm Enerud og Richard Johan Natvig reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Desember 7, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 7, 2020 14 timer siden, Richard Johan Natvig skrev: Usikker på eitt ord: ligesom han aldrig har hørt Anke derover af Nogen. ...? afsagde saadan Dom Men hva betyr egentlig dette? "ligesom han aldrig har hørt Anke derover af Nogen." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Desember 7, 2020 Del Skrevet Desember 7, 2020 9 minutes ago, Marius Holm Enerud said: Men hva betyr egentlig dette? "ligesom han aldrig har hørt Anke derover af Nogen." Anke = klage. Konteksten her er en del av uttalelsen til 1. deponent (husbonden) om at ingen har klaget på kostholdet hos ham, og at ingen har "anket derover". Det er bruk av to ulike, men i denne sammenheng ensbetydende ord i samme setning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå