Øystein Erik Morstøl Nåvik Skrevet Desember 9, 2020 Del Skrevet Desember 9, 2020 I oppføringen av min farmor og farfars bryllup i ministerialboka for Trefoldighet menighet klarer jeg ikke å tyde hennes borgerlige stilling. Det jeg klarer å se er "kontordame ved", så er det noen bokstaver jeg ikke klarer å tyde men jeg tror ordet slutter med "kasernene". Kan ordet være stridskasernene? Jeg husker at hun fortalte at hun var ved Ingeniørvåbenet på Akershus festning. Hennes navn var Torild Violet Trønnes og hun ble født 25 oktober 1899. Både hennes navn (transkibert til Torild Violi Frönnes) og adresse er for øvrig feiltranskiber. Link til siden er her: https://media.digitalarkivet.no/kb10041003160108 Oppføringen er nr 111 (nest nederst på siden) mvh Øystein E.M. Nåvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet Desember 9, 2020 Del Skrevet Desember 9, 2020 Kontordame ved statsbanerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Erik Morstøl Nåvik Skrevet Desember 9, 2020 Forfatter Del Skrevet Desember 9, 2020 Mange takk Åsbjørg! mvh Øystein Åsbjørg Susort reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå