Gå til innhold
Arkivverket

Dødsårsak i skifte 1870 etter Elling Hansen Wigdalen

Anne Marie Bøtun Øyri
 Del

Recommended Posts

I 1870 var det skfte etter Elling Hansson Vigdalen og kona Marta Jensdtr som døydde i 1870. Elling døydde i 1869 og eg har høyrt at det i skiftet skulle stå at han var drukna. Klarer ikkje sjå noko om det men kanskje eg er for dårleg på denne skrifta.

https://media.digitalarkivet.no/view/24166/310

Venstre side, nr 40. Takksam viss nokon kan sjekka i skiftet,

Mvh

Anne Marie B Øyri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, skiftet du lenker til er fra 1770, ikke 18 . . .

Kan ikke se at noen dødsårsak er nevnt. Det er en mulighet for at misforståelsen har oppstått på slutten av fjerde linje: . . . effter den sammestæds ved døden afgl: Dannemand . . . siste ordet er skrevet med én n med strek over for å markere dobbelkonsonant. Og har kanskje da i farten blitt tatt for en u og ordet tolket som Druknede? Kun spekulasjoner, men . . .

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Ehh, skiftet du lenker til er fra 1770 ikke 18 . . .

Kan ikke se at noen dødsårsak er nevnt. Det er en mulighet for at misforståelsen har oppstått på slutten av fjerde linje: . . . effter den sammestæds ved døden afgl: Dannemand . . . siste ordet er skrevet med én n med strek over for å markere dobbelkonsonant. Og har kanskje da i farten blitt tatt for en u og ordet tolket som Druknede? Kun spekulasjoner, men . . .

Mvh

Enig med Even i alt, dessutan er det ikkje vanleg at dødsårsak blir nemnt i skifte. Heller i kyrkjeboka, som du sikkert har sjekka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har sjekka kyrkjeboka der han ikkje er oppførd, noko som vel var naturleg viss han drukna og ikkje vart attfunnen. Men eg har også notert at det er skiftet som har gitt opplysningane om at han drukna, så forklaringa dykkar vil eg tru er temmeleg sannsynleg.

Takkar!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anne Marie Bøtun Øyri skrev:

Ja eg har sjekka kyrkjeboka der han ikkje er oppførd, noko som vel var naturleg viss han drukna og ikkje vart attfunnen. Men eg har også notert at det er skiftet som har gitt opplysningane om at han drukna, så forklaringa dykkar vil eg tru er temmeleg sannsynleg.

Takkar!

Det var vel forskjellige ‹praksiser› hos de forskjellige prestene, men jeg har av og til støtt på at presten har oppført avdøde som har blitt borte på sjøen, selv om de ikke ble gjenfunnet. Da gjerne med en anmerkning om dette.

Dette bare som en kommentar.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2020 den 0.11, Even Stormoen skrev:

Det var vel forskjellige ‹praksiser› hos de forskjellige prestene, men jeg har av og til støtt på at presten har oppført avdøde som har blitt borte på sjøen, selv om de ikke ble gjenfunnet. Da gjerne med en anmerkning om dette.

Dette bare som en kommentar.

Mvh

Ja eg har også sett det og hadde håpa det var tilfelle her. Men det kan vera rett og slett at ikkje alle vart oppførde så langt attende eller at han ikkje vart jordfesta av presten. Eller at han vart borte på sjøen. Kjem nok ikkje til å finna svaret på denne gåta desverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider