Gå til innhold
Arkivverket

Matrikkel Normøre Len-1667

Henrik Ormbostad
 Del

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp igjen! Jeg har merket de tre punktene jeg trenger hjelp til med tallene, 1,2 og 3. Nummer en er patronymikonet til Peder. Jeg mener det er Joensen. Nummer to er tilnavnet til Christopher. Jeg mener det står Henn.  Antakelig forkortelse av Henden. Den siste er Mikel der jeg er usikker på tolkningen av patronymikonet.

image.png.315d6ffaa0114a4cf8dedcc35458dbba.png

https://media.digitalarkivet.no/view/39117/162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. "Jansen" eller "Joesen".  (men ikkje "Joensen")

Skrivaren er ikkje heilt klar i skiljet mellom o og a; sjå t.d. o-ane "Johan" og "ort" i leidangen til Michel, som begge kan lesast som a.

2. "Henne"

3, "H??bsen"  - her er det ein del alternativ for "??".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Ivar S. Ertesvåg said:

1. "Jansen" eller "Joesen".  (men ikkje "Joensen")

Skrivaren er ikkje heilt klar i skiljet mellom o og a; sjå t.d. o-ane "Johan" og "ort" i leidangen til Michel, som begge kan lesast som a.

2. "Henne"

3, "H??bsen"  - her er det ein del alternativ for "??".

Takk, Ivar. Den siste var lei å få noe ut av. Det er første gang jeg ser Mikel nevnes med patronymikon og det hadde vært flott å kunne være sikker her. Det er flere Mikel'er i området og jeg tenkte først det kunne stå Povelsen, men det slo jeg raskt fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Else B. Rustad said:

Nr. 1 leser jeg som Jonssen  (med 2 s'er)

Nr. 2 som Hemm

Takk, Else. Den siste (3) er ikke god å forstå. Klarer du den og 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nr. 1 er den 2. bokstaven nokså lik den 4. i Johan (grannen); og eg har etter kvart kome til at slike s-ar er rettast å lese som enkel-s (etter å ha sett ein del av dei som har ein ekstra s; altså trippel s, dersom denne er dobbel).

Nr. 2 er H+8 stavar, som kan vere H+2+3+3 (Hemm) eller H+2+2+2+2 (Henne)...

Han står til venstre også.  Og når han eig éin gard, kan det vere han eig fleire - og er nemnd andre plassar.

Nr. 3 er kanskje noko så uoriginalt som "Jacobsen".  Denne skrivaren har mange slags J-ar, og dette kan vere éin,

jamvel om det liknar mykje på ein H (som han har minst to variantar av).

"Hambsen" kan vere eit meir originalt alternativ (dansk hadde gjerne ein stum b etter avsluttande -m; jf. stadnamna Aam(b), Sem(b), Tom(b), ...)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Ivar S. Ertesvåg said:

I nr. 1 er den 2. bokstaven nokså lik den 4. i Johan (grannen); og eg har etter kvart kome til at slike s-ar er rettast å lese som enkel-s (etter å ha sett ein del av dei som har ein ekstra s; altså trippel s, dersom denne er dobbel).

Nr. 2 er H+8 stavar, som kan vere H+2+3+3 (Hemm) eller H+2+2+2+2 (Henne)...

Han står til venstre også.  Og når han eig éin gard, kan det vere han eig fleire - og er nemnd andre plassar.

Nr. 3 er kanskje noko så uoriginalt som "Jacobsen".  Denne skrivaren har mange slags J-ar, og dette kan vere éin,

jamvel om det liknar mykje på ein H (som han har minst to variantar av).

"Hambsen" kan vere eit meir originalt alternativ (dansk hadde gjerne ein stum b etter avsluttande -m; jf. stadnamna Aam(b), Sem(b), Tom(b), ...)

Takk igjen, Ivar. 1) Peder har en sønn Jon beskrevet i manntallet 1664-1666 og det rimer godt med Jan/ Jon hvis gutten er oppkalt etter bestefaren.

2) Jeg tror dette er Henne. Kristoffer Henden hadde fått tak i Ormbostad via Marselis da kongen trengte penger. En slurvete og lite lokalkjent skriver kan ha rotet det til her. 3) Ja, dette kan være Jacob, uten at det ringer noen bjelle som indikerer hvor han kom fra, men navnet er i bruk lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider