Gå til innhold
Arkivverket

Mad.'s etternavn 1762 - hva står det?

Sølvi Løchen
 Del

Recommended Posts

Tusen takk! Det gir mening, og da funderer jeg videre: i'en er kanskje en e, slik at vi kan lese Mad. Ped. Corneleysen (siden jeg synes det er en tydelig y der) 

Endret av Sølvi Løchen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at e-ene til denne skriveren er så like o, så tror jeg at bokstaven før y er en i.

[Dette ble jo litt gøy på en absurd måte, når man leser det. André Bjerke – cry your heart out 😉 ]

Mvh

Edit: Det som ser ut som ‹nedstrøket› på y-en kan kanskje også være første s – tett skrevet?

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Even Stormoen skrev:

I og med at e-ene til denne skriveren er så like o, så tror jeg at bokstaven før y er en i.

[Dette ble jo litt gøy på en absurd måte, når man leser det. André Bjerke – cry your heart out 😉 ]

Mvh

Edit: Det som ser ut som ‹nedstrøket› på y-en kan kanskje også være første s – tett skrevet?

Ja det kan være. Andre Bjerkes dikt er jo fine. Nå håper jeg at madammen var fadder flere ganger i Oslo Domkirke, og at presten skrev mer leselig neste gang 🙂 

Mvh Sølvi

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.