Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av dåp i Nord-Trøndelag i

May Britt Hanstad
 Del

Recommended Posts

Barn nr 3 - Christopher Kirkebøker: SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nord-Trøndelag, 744/L0417: Ministerialbok nr. 744A01, 1817-1842, s. 32-33 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) 

Litt bakgrunnsinformasjon: Er på jakt etter personer som heter Pedersdatter eller Pedersen. Min svigermor ser ut til å ha felles slekt med en amerikansk dame med farmor Grethe Marthine Pedersdatter, f 1844 i Verran i Nord-Trøndelag. Christopher som døpes her mener jeg er min svigermors oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 | 17 Febr. | Christopher | Hjemmedøbt 17de Febr. Daaben bekræftet i Vestvig Kirke 24. Martz. | Peder Christophersen Voldsethøren under Gaarden Voldseth, Inderste, og Hustr. Ellen Erichsdatter ibid. | Sivert Olsen Voldsethøren, H. M., Ole Pedersen ibid., H.M. Jens Olsen Stavesundsøren(?) H.M.K. Marith Ingebrigtsdatter Voldsethøren, H.M.K. Golla Christophersdatter ibid., H.M.D. Maria Olsdat. Stavesundsøren(?), H.M.D. | 678 –8 | Moderen indledet forestaaende 24. Martz som var Mar. Bebud. Dag. |

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Even Stormoen skrev:

3 | 17 Febr. | Christopher | Hjemmedøbt 17de Febr. Daaben bekræftet i Vestvig Kirke 24. Martz. | Peder Christophersen Voldsethøren under Gaarden Voldseth, Inderste, og Hustr. Ellen Erichsdatter ibid. | Sivert Olsen Voldsethøren, H. M., Ole Pedersen ibid., H.M. Jens Olsen Stavesundsøren(?) H.M.K. Marith Ingebrigtsdatter Voldsethøren, H.M.K. Golla Christophersdatter ibid., H.M.D. Maria Olsdat. Stavesundsøren(?), H.M.D. | 678 –8 | Moderen indledet forestaaende 24. Martz som var Mar. Bebud. Dag. |

Mvh

Kan du forklare hva teksten i kommentarfeltet betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.