Beate Tollefsen Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 Er i skikkelig trøbbel på denne telleseddelen. trenger hjelp til alt. RA, Folketelling 1870 for 1004 Flekkefjord kjøpstad, 1870 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft60044830000331 hilsen Beate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 (endret) Eit stykke på veg: Gerhard Garmann | Sorenkriver | Udsteen Closter Ryfylke Fogderie Augusta Garmann gift med Sorenskriver Garmann | | Melle(??) Gaard Søndhordlehn Frøken Dorothea Arentz bosat i Stavanger, men for Tiden i Besøg her. | Fotografistinde | Bergen Bye | Ankom hertil 19 Octobr 1870 - Anne Dorothea Tønnes Datter | Tjenestepige | Gaard Repppen i Næss Sogn Johanne Christine %% Christens Datter | Ditto | Flekkefjord Bye Endret Januar 3, 2021 av Ivar S. Ertesvåg Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elin Galtung Lihaug Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 5 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: Anne Dorothea Tønnes-Datter | Yngstepige (?) |Gaard Reppen i Næse Bye | Johanne Christine Christoffer (overstrøket) Christians Datter | Ditto | Flekkefjords Bye Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Januar 3, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 3, 2021 tusen hjertlig takk for hjelpen. Elin Galtung Lihaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 Augusta er fra "Millie Gaard..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Januar 3, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 3, 2021 på rett plass i dag😃. Takk Åsbjørg Susort reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 (endret) Eg les (som Ivar) Anne Dorthea Tønnes Datter sitt yrke som Tjenestepige, rimeleg at ein sorenskrivar hadde eit par tenestejenter. Yngstepiger har eg aldri høyrt om, men akkurat dét betyr jo lite 🙂 Endret Januar 3, 2021 av Richard Johan Natvig Elin Galtung Lihaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Januar 3, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 3, 2021 jeg har støtt på yngstepige tidligere. De stod under tjenestepiger eller hustru eller var unge. Elin Galtung Lihaug og Richard Johan Natvig reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 Akkurat nå, Beate Tollefsen skrev: jeg har støtt på yngstepige tidligere. De stod under tjenestepiger eller hustru eller var unge. Aha! Ein lærer så lenge ein lever, og takk for det!! (Fann ikkje ordet i nb.no, heller.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Januar 3, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 3, 2021 fant noen i FT 1920 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Januar 3, 2021 Del Skrevet Januar 3, 2021 12 minutter siden, Beate Tollefsen skrev: fant noen i FT 1920 i avskrift eller i den skanna versjonen? (Eg fann eit døme på feillesing her: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000006925845 i originalen står det ikkje yngstepigen slik det er tyda, men Tjenestepigen: SAO, Borge prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0002: Ministerialbok nr. I 2, 1791-1817, s. 85 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061013050598) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Januar 3, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 3, 2021 det var i de skannede lappene som skulle transkriberes og det var ikke i Borge prestekontor. deltok med over 20.000 linjer så jeg husker ikke hvor det var. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå