Gå til innhold
Arkivverket

Sjømannsrulle John Kristian Økland

Bjørg Marit Baustad Grastveit
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg og fullføre yrkeskarriæren til John Kristian Økland.

Han er påmønstret første gang 27.6. 1932

Sjøfartsrulle A Haugesund krets 1 nr 7224 Denne er fra perioden 30. 8. 1934 - 5.10.1939 

Vedlagt fil viser nytt rullenr 70205 med en strek foran, som jeg tror er en skråstrek, men kan være et 1-tall. Synes det var et veldig høyt rulle nr. Fant det ikke ved Haugesund sjømannskontor. 

John Kristian Økland er født 29. mars 1916 i Valestrand, nå Sveio kommune og hører derfor til under Bergen sjømannskontor. Han er overført til Haugesund sjømannkontor med rullenr nevnt over.

Sjøfartsbok på vedlagt bilde omfatter tiden fra 13.7. 1957 til 1986

Det jeg vil vite er sjøfartrulle fra 1939 til 1957

Kristian Økland 2ooN (002).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direktoratet for sjømenn REGISTERAVDELINGEN, Hovedkort nordmenn, nummerisk ordnet etter fødselsdato;

Hele Norge fylke, Annen kilde nr. 137 (1916-1916), Dokumentside, Side 755, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ds20130117099956

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Egil Johannessen skrev:

Direktoratet for sjømenn REGISTERAVDELINGEN, Hovedkort nordmenn, nummerisk ordnet etter fødselsdato;

Hele Norge fylke, Annen kilde nr. 137 (1916-1916), Dokumentside, Side 755, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ds20130117099956

Er det mulig å se hva som står på baksiden av dette kortet? Ser at % tegnet står nede til høyre, og jeg mangler opplysninger fra 1954 - 1957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjørg Marit Baustad Grastveit skrev:

Er det mulig å se hva som står på baksiden av dette kortet? Ser at % tegnet står nede til høyre, og jeg mangler opplysninger fra 1954 - 1957

Tusen takk til alle som bidrog. Supert 🙂 

mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Bjørg Marit Baustad Grastveit skrev:

Du kan bla deg frem (og tilbake) med piltastene < >

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Egil Johannessen skrev:

3 timer siden, Egil Johannessen skrev:

Takk. Så enkelt, faktisk 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bjørg Marit Baustad Grastveit skrev:

Takk. Så enkelt, faktisk 🙂 

Nå avslutter jeg dette teamet. Oppklart. Takk igjen alle bidragsytere.

mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider