Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av gårdsnavn i Beitstad

Wenche Flatvoll Lømo
 Del

Recommended Posts

Sitter tror jeg stemmer. Passer jo godt med Nord-Trøndelag og Beitstad. Men langt fra skrå-sikker 😉

Den første synes jeg ser ut som Souesta. Men ingen finner dessvere ingen gård[er] i området som kan passe med navnet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp! Ja, jeg leser egentlig også det, men bladde litt i kirkeboka, og det eneste jeg fant igjen senere som lignet, var Sougstad/Saugstad... Vet du om det ligger noen bygdebøker på nett hvor jeg kanskje kan finne noe informasjon om gårdene i området?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det vet jeg ikke. Nord-Trøndelag er ikke blant ‹mine distrikter› der jeg forsøksvis slektsgransker. Fant bare Sitter via Norgeskart. Og mente at dét burde passe. ‹Fort & gæli›. 🙂

Jeg hadde en gang en lenke til en database som viste samtlige tilgjengelige bygdebøker på nett. Men finner jeg den nå? Selvfølgelig ikke.

Forslag: Søk i NB [Nasjonalbiblioteket]

God natt til deg 🙂

Edit: Hadde denne, men det var ikke den jeg mente. Vet ikke om den er oppdatert.

Edit2: Fant den omsider Har ikke testet om lenkene fortsatt er aktive.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.