Jan Sverre Juberg Skrevet Januar 15, 2021 Del Skrevet Januar 15, 2021 Ønsker hjelp til tyding av av skifte etter Rasmus Olsen Wigdahl. Min tippoldefar Sivert Rasmussen er en av livsarvingene. Er det spesielle opplysninger om ham? Hvilke verdier mottok arvingene? Ser ut som navnet Vikstad er brukt som etternavn på arvingene men ikke Wikdahl. Vanskelig å tolke? Håper noen kan bidra. Mvh Jan Sverre Juberg Vedlagt lenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/25098/335/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Januar 16, 2021 Del Skrevet Januar 16, 2021 Arvingene er: Enken Agathe Siversdatter, sønnene Ole 28, Sivert 26, Torger 22 og datteren Gunhild 31. Det står noe om hvor alle oppholder seg: Ole i Nordland, Torger «her i Byen», Gunhild er hjemme hos moren, men Siverts ‹sted› klarer jeg dessverre ikke å tyde. Boets nettoverdi var 336rd 12s. Av det fikk enken halvparten 168rd 6s, sønnene litt over 48rd hver og datteren litt over 24rd. Det står også hva de fikk utlagt, men jeg er ikke i stand til å se nøyaktig hva. « . . . i (??) værende Huuse» Ser ikke at det står «Vikstad»noe sted? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Sverre Juberg Skrevet Januar 16, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 16, 2021 Sivert Rasmussen hadde opphold på Frosta, så det kan være et sted der. Han er ikke registrert der i 1810 i folketellingen fra Frosta. Muligens han bodde i Trondheim det året. Senere og ut livet bodde han på Frosta. Mvh Jan Sverre Juberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå