Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av anmerkning

Vidar Kjellsen
 Del

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp til å tyde følgende:

Askim, ministerialbok, 1911 s.105.      Kirkebøker: SAO, Askim prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0008: Ministerialbok nr. 8, 1898-1912, s. 105 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) 

Dåp, linje 2 (nr.40) Rolf. Der er en anmerkning helt til høyre som jeg har vansker med å tyde. Det ser ut som en henvisning til justisdepartementet og jeg mistenker det har noe å gjøre med om barnet er ektefødt eller ikke. Jeg legger ved et utsnitt av anmerkningen Anmerkning.pdf og er takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vidar Kjellsen skrev:

Jeg tror årstallet må være 1907 da dåpen var i 1911.

Nei dette er en senere søknad om å skifte navn fra Johansen (ev. Ludvigsen) til Henriksen. Han er født og døpt 1911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Kundgjørelsestidende 27. desember 1937: https://www.nb.no/search?q="henriksen"&mediatype=aviser&sort=dateasc&fromDate=19371227&toDate=19371227&counties=Oslo:[Norsk Kunngjørelsestidende]

Side 1
anta navnet Kjos som slektsnavn, 2) bygningsarb. Rolf Johansen, Askim, til å anta sin pleiefars navn Henriksen som slektsnavn, 3) billedsager Haakon Pettersen, Grønlandsleret 71, Oslo, til å anta navnet Karlstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.