Martine Flaten Skrevet Januar 20, 2021 Del Skrevet Januar 20, 2021 Hei Jeg har funnet et NS medlemsnummer og lurte på om man kan se papirene på lesesalen. Prøvde å søke opp i Arkivportalen, men fant ikke ut av det. Medlemskapet ble inngått 25.10.1940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet Januar 20, 2021 Del Skrevet Januar 20, 2021 Selv om Arkivverket har noe arkivmateriale fra NS er mye gått tapt, så det er ikke sikkert du finner så mange opplysninger selv om du har medlemsnummeret. Om der har vært landsvikssak mot vedkommende kan du finne opplysninger i landsviksarkivet . Du finner skjema der du ber om tilgang her: https://www.arkivverket.no/utforsk-arkivene/andre-verdenskrig/landssvikarkivet-hvordan-fa-tilgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Flaten Skrevet Januar 20, 2021 Forfatter Del Skrevet Januar 20, 2021 Takk. Jeg skal se papirene fra Landssvikerarkivet i lesesalen lørdag 6.2. Ville derfor sjekke om NS sine papirer også eksistrerte og kunne bestilles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet Januar 20, 2021 Del Skrevet Januar 20, 2021 Om de har klart å oppspore NS-papirer ved landsviksaka, så vil jeg tro at det nettopp er i den mappa du finner dem. Lykke til! Torbjørn Igelkjøn og Martine Flaten reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå