Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av dødsårsak og anmerkning ved død 1904 Knud Hansen Skjæret

May Britt Hanstad
 Del

Recommended Posts

Dette les eg, men manglar fire ord:

Drog 31/5 på fiske. Fandtes 

5/6 + (død) ved Silkesjøen, antakelig af slag - … … … …  . Havde i den
                                                                           siste tid af og til klaget over
                                                                           ikke at have befundet sig vel. -
                                                                            Meldt sorenskr. 1/9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Richard Johan Natvig skrev:

Dette les eg, men manglar fire ord:

Drog 31/5 på fiske. Fandtes 

5/6 + (død) ved Silkesjøen, antakelig af slag - … … … …  . Havde i den
                                                                           siste tid af og til klaget over
                                                                           ikke at have befundet sig vel. -
                                                                            Meldt sorenskr. 1/9

Silkesjøen stemmer sikkert, den sjøen finner jeg i nærheten av der han har bodd. Teksten stemmer da godt overens med det som står i den andre boken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, May Britt Hanstad skrev:

Teksten stemmer da godt overens med det som står i den andre boken. 

Åja den, ja, eg gløymte heilt denne boka, men du har jo lese det sjølv, "Fantes død i skoven (slag?)".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.