Gå til innhold
Arkivverket

Tyde konfirmasjonsinnførsel – Hovin sokn i Tinn 1819 – af min …mand Rasmus Møglestue førte …

Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

Er det ein X eller er det Sl for salig Formand Rasmus Møglestue? Eller noko anna? For- i Formand er forrresten heller ikke heilt uproblematisk. Komma frå lina over forstyrrar skriftbiletet, det same gjer t-en i Møglestue i lina under.

Rasmus Møglestue var sokneprest i Tinn før Elias Heltberg som skriv dei siterte merknadene under. Møglestue døydde «på post» i 1808 så salig kunne han nok mykje mogeleg vera i 1819.

Side 242a 1819 nr. 7 konfirmerte IMG 5347

Fød udenfor Ægteskab af en Knud Knudsen og Ingbor Brynnils Datter efter den af min X...rmand Rasmus Møglestue førte Ministerialbogs Udviis Pag. 295. / Dette Meneske vandrede forladt omkring i Bygden, indtil jeg fik hende forsørget af Fattigvæsenet. Svag i Kundskab, hendes Opførsel har hid ind til været bedre end man skulde ventet den af et forsømt og uopdraget Meneske. test. EH [Elias Heltberg]

SAKO, Gransherad kirkebøker, F/Fb/L0002: Ministerialbok nr. II 2, 1815-1843, s. 242

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061212310187

(Dette er eitt av fleire skrifttolkingsspørsmål som gjeld denne kyrkjeboka – Hovin sokn. Siste sjekk før oversending og publisering i Digitalarkivet. Eg legg ved utsnitt av foto frå originalprotokollen.)

IMG_5347.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspel frå Richard Johan og Even!

Står det Formand, slik eg også kan lesa ordet og som dessutan gjev meining, må eg samtidig godta den høgst umotiverte nesten loddrette penneføringa frå avslutninga av F-en oppe til høgre og ned til toppen av t-en i Møglestue i lina under.

Denne penneføringa går så opp att mot lina over og endar mellom "Datter" og "efter". Det kan rett nok vera eit noko mislukka komma. 

Vel, perfekt handskrift i alle høve er det jo knapt nokon av oss som har.😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider