Eivind G. Hoel Skrevet Februar 6, 2021 Del Skrevet Februar 6, 2021 Jeg ble oppmerksom på nettstedet Våre Minnesider i en artikkel om selvmord i Aftenposten, hvilket ser ut til å gi tilgang til dødsannonser landet rundt. Dette ser tilforlatelig ut, men jeg sitter med en smule skepsis og lurer på hva er haken? Håper på synspunkter og erfaringer fra andre brukere på dette forum! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet Februar 6, 2021 Del Skrevet Februar 6, 2021 Må det være en hake? DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind G. Hoel Skrevet Februar 6, 2021 Forfatter Del Skrevet Februar 6, 2021 Nei, det behøver absolutt ikke være noen hake! Og for meg ser dette ut til å være nyttig for slektsforskere, med eller uten hake. Uansett greit å få avklart om det er noen hake, du kjenner jo til at: There is no such thing as a free lunch! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet Februar 6, 2021 Del Skrevet Februar 6, 2021 En svært nyttig kilde. Du finner ikke alle dødsannonser, for langt fra alle begravelsesbyråer er med så langt jeg vet, og de etterlatte kan reservere seg fra å få dødsannonsen lagt inn, men man finner mye. Bruker kilden ofte, r vel innom omtrent daglig. DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Februar 6, 2021 Del Skrevet Februar 6, 2021 Eg har mykje glede av denne sida, og ikkje funne nokon hake 🙂 Som sagt av andre er det ikkje ei fullstendig oversikt, men eg har inntrykk av at det kjem stadig meir inn, også av eldre annonser; eg tykkjer eg finn gamle dødsfall i dag som eg ikkje fann i fjor, f.eks. Dag T. Hoelseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind G. Hoel Skrevet Februar 6, 2021 Forfatter Del Skrevet Februar 6, 2021 Takk for de siste kommentarene! Ja, ser vel ut som vi får konkludere med at dette er et godt tilbud til slektsforskere og andre som har behov for å finne dødsfall - og det uten hake! Ha en fin helg videre! Dag T. Hoelseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå