Gå til innhold
Arkivverket

Sjøforklaring St. Svithun Bergen byrett 4. og 5. oktober 1943, sak B-180/1943 - savnede og overlevende

Daniel Fosstvedt
 Del

Recommended Posts

I et gammelt innlegg i forumet fra 2003 har jeg funnet følgende informasjon:

"Sjørforklaringen etter senkingen av St. Svithun ble holdt i Bergen byrett 4. og 5. oktober 1943, og sakens papirer ligger som sak B-180/1943 i byrettens arkiv (i Statsarkivet i Bergen).I papirene ligger det lister over de overlevende"

Jeg er på jakt etter listen over overlevende. Hvordan kan jeg finne sak B-180/1943, finnes den tilgjengelig på nett? Eller kan jeg få noen til å møte opp hos Statsarkivet i Bergen for å finne informasjonen jeg er på jakt etter?

Er det tenkbart å finne en liste over de savnede noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel Fosstvedt skrev:

I et gammelt innlegg i forumet fra 2003 har jeg funnet følgende informasjon:

"Sjørforklaringen etter senkingen av St. Svithun ble holdt i Bergen byrett 4. og 5. oktober 1943, og sakens papirer ligger som sak B-180/1943 i byrettens arkiv (i Statsarkivet i Bergen).I papirene ligger det lister over de overlevende"

Jeg er på jakt etter listen over overlevende. Hvordan kan jeg finne sak B-180/1943, finnes den tilgjengelig på nett? Eller kan jeg få noen til å møte opp hos Statsarkivet i Bergen for å finne informasjonen jeg er på jakt etter?

Er det tenkbart å finne en liste over de savnede noe sted?

Dette materialet er ikke tilgjengelig på Digitalarkivet. Du kan be om oppslag/undersøkelser via skjema: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/andre-henvendelser#!/form/0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.