Gå til innhold
Arkivverket

Hans Petter Olsen Sørlie f 1840, konen Maren Olsd. f 1840 i Enebakk og sønn Carl Johan Sørlie f 1872 i Chr. Hvor finne disse utvandret til Australia?

magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

HEI! 

Jeg leter etter en familie , som  utvandret til Australia, en gang mellom 1872 og 1875 fra Christiania. De finnes ikke i 1875-tellinga i Christiania. Jeg har lagt inn spørsmål angående denne familien, for en stund siden og fått fine svar fra dere.  Lurer på hvor jeg kan henvende meg for å finne utvandret til Australia? Jeg har prøvd Australias Ambassade, men synes det er vanskelig å finne ut av hvor jeg kan finne utvandrede. ER det mulig at dere har noen adresser der dert går an å finne denne famiien, som er:

Hans Petter Olsen Sørlie f 1840, i Christiania, konen Maren Olsdatter f 1840 i Enebak og sønnen Carl Johan Sørlie f 1872, i Christiania, døpt i østre Aker kirke. 

Vennlig hilsen Magnhild E Sørlie

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans P Olsen

in the Queensland, Australia, Passenger Lists, 1848-1912

Name: Hans P Olsen
Birth Year: abt 1839
Ship Name: Lammershagen
Port of Departure: Hamburg, Germany
Port of Arrival: Keppel Bay
Arrival Date: 7 Sep 1871

Maren Olsen

Name: Maren Olsen
Birth Year: abt 1840
Arrival Date:

7 Sep 1871

Carl Olsen

Name: Carl Olsen
Arrival Date: 7 Sep 1871
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl Johan ble født 10. november 1870

Nummer 27

Akershus, Oslo fylke, Østre Aker i Østre Aker, Ministerialbok nr. I 3 (1869-1875), Fødte og døpte 1871, Side 29
Permanent bilde-ID: kb20060928070528
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060928070528
Permanent bildelenke: https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060928070528.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå sitter jeg her og ser gjennom alle gode svar jeg har fått. Det er utrolig kjekt å ha fått denne infoen, fra deg  gjennom skipslistene til Queensland. Takk igjen. Det er helt klart at dette er "vår" familie. ER det noe mulighet for å finne noe mer angående denne familien, om hvor de  eventuelt ble bosatt i Australia? Det hadde det vært spennende. .Jeg skal prøve å se gjennom all adresser jeg nå har fått. 

Takk, for spennende info. Vennlig hilsen fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Family history research

664-how-to-order-historical-records.jpgHow to order historical records

What you need to do to order a historical birth, death or marriage certificate or image.

663-marriages-search.jpgFamily history research service

Search Queensland historical birth, death and marriage records for FREE or pay $22.90 for an historical image or $32.20 for an historical certificate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ved å gå inn på Family history resarch service   fant jeg en Hans Solli olsen død i 1876  25 8 ,fikk ikke til å legge ut link.

Far navn , solli olsen 

Kan dette være  den det letes etter. 

Tove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ser at jeg har fått nye svar og nye opplysninger om Hans Peter Sørlie. Jeg er  jo ganske sikker på at dette er rett Hans Peter.  Så flott. Nå vet jeg når han døde. Fikk ikke så mange år i Australia. Fra 1871 til 1876!

Kanskje kan konen Maren Olsdatter og sønnen Carl også finnes  Jeg må prøve å lete gjennom de adressene (liinkene) dere har lagt ut. Håper å få dette til Jeg er ikke så flink til å finne fram i utenlandsk materiale.  I alle fall, mange takk for alt det jeg nå ha fått vite. 

mvh Magnhild

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren Olsen
Event date: 26/04/1906
Event type: Death registration
Registration details: 1906/C/855

Products available:  
Mother: Carie Homerson
Father/parent: Siemen Simensen 

Jeg  fant dette ved å gå innpå  Family Historie Research  service , syntes dette navnet hørtes Norsk ut, meget mulig at det er  helt feil.

Tove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jamen er dere flinke til å finne fram i utenlandsk materiale.  Men er ikke helt sikker på om dette er "vår" Maren.  Foreldrene hennes er Ole Johnsen og Johanne Olsdatter, men navnet kan jo stemme! 

Takk for all ny info angående denne familien.

Vennlig hilsen  Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider