Gå til innhold
Arkivverket

Tyde informasjon fra kirkebok om tipptippoldefar Andreas Johannesen

Cecilie Paulsrud
 Del

Recommended Posts

Hei!

Kan noen hjelpe meg å tyde hva som står om min tipptippoldefar Andreas Johannesen født 1807 i kb for Sørum? Det står i en folketelling at han er født i Kongsvinger, men jeg finner han ikke i kb for Vinger i årene rundt 1807.. Håper noen kan hjelpe meg å tyde dette, så jeg kanskje kan finne mer informasjon om slekten min bakover:-)

s.217, nr.12

https://www.digitalarkivet.no/kb20061101040131

URN:NBN:no-a1450-kb20061101040131.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Else B. Rustad skrev:

Det står at han er født i Aggers Sogn (Aker)

Tusen hjertelig takk for hjelpen Else B.Rustad:-) Jeg fant han dessverre ikke i kb for Aker i 1807 (med far Johannes Berg). Kan du tyde hva som annet som står om han i kb ved vielsen? Blant annet det som står "rundt" navnet hans? Jeg har SÅ lyst til å komme videre, men synes noen gangen skriften i disse kb er umulig å lese:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for nok en gang å trampe inn på Else B. s område – jeg leser innførselen i sin helhet slik:

12 | Nov(?) – 14 | Andreas Johannesen Frogner Ungk. og Skoemager Anne Lovise Olsdr Frogner Tjenestepige | Aggers Sogn | 22 | Johannes Berg(?) | Ole Ruud | Lars Haag. Frogner Ole Eng.(?) Frogner | Apr. 18 25 May – 2 | Brudgommen | - | nat. Kopper Hun vacc. af Ole Hansen |

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Even Stormoen skrev:

Og bare for nok en gang å trampe inn på Else B. s område – jeg leser innførselen i sin helhet slik:

12 | Nov(?) – 14 | Andreas Johannesen Frogner Ungk. og Skoemager Anne Lovise Olsdr Frogner Tjenestepige | Aggers Sogn | 22 | Johannes Berg(?) | Ole Ruud | Lars Haag. Frogner Ole Eng.(?) Frogner | Apr. 18 25 May – 2 | Brudgommen | - | nat. Kopper Hun vacc. af Ole Hansen |

Mvh

Tusen hjertelig takk Even Stormoen:-) Topp at det er flere som vil hjelpe!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Else B. Rustad skrev:

Det står at han heter Andreas Johannesen (Frogner) og at han er ungkar og "Skoemager", 22 år gl, far: Johannes Berg

Tusen takk igjen Else B.Rustad:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider