Gå til innhold
Arkivverket

Branntakst 09.02.1903, s. 369, og takst 09.02.1827 side 207 - begge Grønnestølen gnr 18 i Fana

Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

6 timer siden, Bente Borgen skrev:

Søk på emne = branntakster og kommune = Fana: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=1249&start_year=&end_year=&tags[]=84&text=

Det ser riktignok ut til at den ene av de to protokollene som du har referanse til, ikke er skanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Søk på emne = branntakster og kommune = Fana: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=1249&start_year=&end_year=&tags[]=84&text=

Det ser riktignok ut til at den ene av de to protokollene som du har referanse til, ikke er skanna.

Nr. 17 vil være på plass fra og med torsdag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Men jeg finner verken nr 12.17 som omfatter 1903 eller nr 12.11 som som omfatter 1927 på denne oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bente Borgen skrev:

Takker! Men jeg finner verken nr 12.17 som omfatter 1903 eller nr 12.11 som som omfatter 1927 på denne oversikten.

12 er seriekoden til branntakstprotokollene, så du skal se etter nr. 11 og nr. 17. Men nå ser jeg at nr. 11 mangler og at nr. 17 slutter i 1901.

Da må jeg ha ett døgn til for å finne fram og få publisert nr. 11, men dette med nr. 17 er mer mystisk. Nr. 18 starter nemlig ikke før i 1907, så da må noen ved Statsarkivet i Bergen forklare hvor Fana-branntakstene fra 1903 befinner seg.

Oppdatert 1: Grønnestølen står på s. 369 i nr. 17 (https://www.digitalarkivet.no/as10611808220191), så da er årstallet på protokollen feil.

Oppdatert 2: Det viser seg at protokollen riktignok starter med 1898 og slutter med 1901, men at den består av to sekvenser 1898-1903 og 1898-1901. Sluttåret er nå rettet i Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da prøver jeg å finne taksten fra 1903.

Så håper jeg at det også vil være fort gjort også å få lagt  ut taksten fra 1927, altså protokoll 11.

Jeg skriver bok om Grønnestølen gård, og da hadde det vært fint å se hvordan bygningene forandrer seg - hvis de gjør det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bente Borgen skrev:

Takker, da prøver jeg å finne taksten fra 1903.

Så håper jeg at det også vil være fort gjort også å få lagt  ut taksten fra 1927, altså protokoll 11.

Jeg skriver bok om Grønnestølen gård, og da hadde det vært fint å se hvordan bygningene forandrer seg - hvis de gjør det .

1903-taksten lenket jeg til i mitt forrige innlegg.

Protokoll nr. 11 kommer i morgen.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.