Beate Tollefsen Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 hei. kan noen finne ut hva Marie på 2.linje heter til etternavn? Og hva Solberg heter til fornavn? RA, Folketelling 1870 for 0101 Fredrikshald kjøpstad, 1870, s. 548 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft60044662000548 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 Gjestberg ?Olina (skrive over ei feilskriving ?) Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 23 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev: ?Olina (skrive over ei feilskriving ?) Eller kanskje Gina? (over feilskriving)? Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 Ikkje enkelt nei. Tenkte også først Gina, men såg at G'ane er skrivne annleis (ikkje ned under linja). Men det er mange (inkl. eg sjølv) som er inkonsekvente! Beate Tollefsen og Even Stormoen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 15 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev: <snip> såg at G'ane er skrivne annleis (ikkje ned under linja). <snip> Det har du helt rett i. Jeg var nok litt i kjappeste laget her. Både Gjestberg, Gaarder og Gustava har andre G-er. Men hva med Ajina? (gir meg ikke 😉 Synes det er rart at det nedstrøket har fått stå hvis det var feil . . .) Mvh Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 Jeg leser fornavnet som Aina? Richard Johan Natvig, Even Stormoen og Beate Tollefsen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 16, 2021 Del Skrevet Februar 16, 2021 30 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Jeg leser fornavnet som Aina? Aiai, 😉 jeg introduserte Ajina, men ser jo nå helt andre A-er både på Alexander og Alma. Til tross for en ‹Ajina-a› i Andreas, to innførsler over. Nå må folketelleren her skjerpe seg! 😉 Men når du, Else B. leser Aina, så går jeg for dét, så absolutt! 🙂 Har skriveren først villet skrive Ajna med ‹Alma-a› og j? men så ombestemt seg og skiftet til den andre A-en og en i? Uten å rette j-en? Bevare meg vel hvor man kan gruble på en ordinær tirdagskveld . . . Mvh Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Del Skrevet Februar 16, 2021 hei. må innrømme at når det "går varmt" i sånne saker, setter jeg meg på gjerde. Da venter jeg til alle er "ferdige" og ser hva resultatet blir.😪 Da blir det Aina. Hilsen Beate Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå