Gå til innhold
Arkivverket

Kan noen tyde det som står i kolonnen ekte/ uekte født på nr 67 Christian født 19. mars 1858

Arild Bremnes
 Del

Recommended Posts

Mener du kolonne for hjemmedøpt?

"af ---  Andersen"

Jeg ser at navnet går igjen flere steder i kirkeboken. Kan det stå Madm ? Som i Madam?

Endret av Trude Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den kolonnen der det vanligvis skrives ækte/uækte. Så her står det nok som du skriver af ... Andersen. Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arild Bremnes skrev:

kolonnen der det vanligvis skrives ækte/uækte.

Her er denne kolonnen rett til høyre for barnets navn. Variasjoner over hvor kolonnen befinner seg i de forskjellige kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arild Bremnes skrev:

Hva står det da i overskriften rett til Høyre for faddernes navn i klokkerboken?

Der står det

Om og af hvem hjemmedøbt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, tusen takk for raske svar. Jeg  får også være flinkere til lese meg fram i veiledningene, så finner jeg vel mer ut av dette selv😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madam Andersen var distriktsjordmor i Modum fra 1822 til 1867. Hun var uteksaminert fra jordmorskolen i Kristiania som kandidat nr 6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.