Beate Tollefsen Skrevet Februar 26, 2021 Del Skrevet Februar 26, 2021 (endret) Hei. Beklager, men denne telleren har gitt meg grå hår. Trenger hjelp til endel. Hva heter Marie til ettenavn og når er hun født? 1860?1862 Hva heter personen under: Sophie ?? Hva heter Elen Marie til etternavn? Hva heter Johan Steffens til mellomnavn? Lengre ned: Hva heter Andreasen født 1836 til fornavn? Ikke minst: Kan noen tyde merknadene? RA, Folketelling 1870 for 0101 Fredrikshald kjøpstad, 1870, s. 780 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft60044662000780 Det ble mye, puhh. Hilsen Beate Endret Februar 26, 2021 av Beate Tollefsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tove D. Johansen Skrevet Februar 27, 2021 Del Skrevet Februar 27, 2021 (endret) Merknaden på J. Olsen - Har været ansat (?) paa Fattigh. i 27 Aar og har til ...... 2 Værelser og Kjøkken (Fant Johannes Olsen på FT 1865, og han var oppsynsmann på Fattighuset) Lotha Andreassen Endret Februar 27, 2021 av Tove D. Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Februar 27, 2021 Del Skrevet Februar 27, 2021 19 timer siden, Beate Tollefsen skrev: Lengre ned: Hva heter Andreasen født 1836 til fornavn? Jeg leser det som Lolha. Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Februar 27, 2021 Del Skrevet Februar 27, 2021 19 timer siden, Beate Tollefsen skrev: Hva heter Johan Steffens til mellomnavn? ?? Arli. Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Februar 27, 2021 Del Skrevet Februar 27, 2021 Marie Olsdater. Jeg får det til at hun er født i 1819?? Sophie Helena Elen Marie Irring, tror jeg Johan Steffens Arli(?) Lotha Andreasen Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beate Tollefsen Skrevet Februar 27, 2021 Forfatter Del Skrevet Februar 27, 2021 Hei og tusen takk. På merknader gjør jeg som Anne-Lise sier. Mitt spørsmål: Går det an å la være å skrive noe? Svar: Ja. Her ser det ut som telleren har benyttet ledig plass på listen til å regne om år (alder?) til uker og måneder... Det viktigste er jo å gjøre tellingen søkbar ved transkriberingen. (Du kan eventuelt skrive: E: Flere notater på tellingslisten.) Hilsen Beate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Februar 27, 2021 Del Skrevet Februar 27, 2021 "På merknader gjør jeg som Anne-Lise sier." Hva sier hun, da? Jeg kan ikke se at hun er nevnt ved navn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå