Gå til innhold
Arkivverket

Arthur Emil Tokle, Meldal, Sør-Trøndelag.

Kjell-Steinar Wersland
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg prøver å finne dåpen til Arthur Emil Tokle f. i Meldal, Sør-Trøndelag den 26. 8,1922. Har søkt i den ene kirkeboken,  som jeg mener at jeg burde funnet han, Meldal prestegj. men uten resultat.

Har også søkt i Digitalarkivet på navnet men finner ikke noe. Vet at han reiste til New York men i voksen alder og giftet seg med en i min familie.

Håper noen kan hjelpe meg, så jeg kommer videre.

På forhand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carl Nilsen.

Da sier jeg tusen takk for svaret. Det var ikke så rart at jeg ikke fant han i Meldal. Kan jeg spørre dag hva som gjorde at du fant på å lete i Domkirken og så lang til etter hans fødsel, ønsker bare å få mer kunnskaper om å finne personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp heldigvis å lete så mye. Jeg søkte på personer med navn "Arthur Emil", fødselsår 1922 (uten å angi hendelsesår, som her ville vært begrensende). Da kommer dåpsinnføringen i Meldal fra 1928 opp:

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&firstname=arthur+emil&lastname=&birth_year_from=1922&birth_year_to=1922&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel

Deretter fant jeg den originale, skannede oppføringen fra Meldal, der kommentaren om Domkirken sto. Så slo jeg opp på angitt dåpsdato i kirkebok fra Domkirken, og der sto han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ok, da lærte jeg hvordan å søke. Jeg søkte på hele navnet.

Tusen takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kjell-Steinar Wersland skrev:

Hei igjen.

Ok, da lærte jeg hvordan å søke. Jeg søkte på hele navnet.

Tusen takk igjen.

Bare hyggelig. Generelt tips, ikke inkluder mer informasjon enn absolutt nødvendig i søket ditt. Husk at for fødsler er etternavnet sjelden registrert for barnet, kun for foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider