Gå til innhold
Arkivverket

Når utvandret Hans Anthon Hansen f 1845 og Johanne Jacobine f Jacobsen 1847 til USA?

magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

Sigurd Ole Thorsen

in the U.S., World War II Draft Registration Cards, 1942

Name:Sigurd Ole Thorsen

Race:White

Birth Date:10 Jun 1885

Birth Place:Oslo, Norway

Residence Place:Queens, New York (City), USA

Military Draft Date:1942

Relationship to Draftee:Head

fbbScreenShot20210308at.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Sigurd Thorsen

in the Norway, Select Baptisms, 1634-1927

Name:Ole Sigurd Thorsen

Birth Date:10 jun 1885

Baptism Date:23 aug 1885

Baptism Place:Oslo, Oslo, Norway

Father:Ole Thorsen

Mother:Alette Sophie Andresen

FHL Film Number:1282963

Reference ID:BK1 P359 CN73

Ole Sigurd

in the Norway, Church Records, 1812-1938

Name:Ole Sigurd

Baptism Age:0

Record Type:dåp (Baptism)

Birth Date:10 jun 1885

Baptism Date:23 aug 1885

Baptism Place:Vestre Aker, Akershus, Norge (Norway)

Baptism Municipality:Aker

Entry Number:37

Father:Ole Thorsen

Mother:Alette Sofie Andreasen

Nr. 73

https://www.digitalarkivet.no/kb20060829080180

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI til dere alle!

Beklager at jeg ikke har vært inne og fulgt med mer, men nå ser jeg mange interessante svar. jeg skal bruke god tid til å lese gjennom alle, og så får jeg kommentere etterhvert- Ser jo nå at det står Vaale i 1891. Altså må han ha bodd der. Jeg mener å ha funnet han født på Kolstad i Hoff i Vestfold, men kan jo ha flyttet til Vaaler. Mener han er konfirmert 2 oktober 1859 i Hoff kirke i Vestfold. Jeg har alltid trodd dette er rett!!?

Flott med opplysninger angående Elfride også, og med Harriet og de andre før dette. . Interessant å få vite noe mer om disse "barna" som ble med til USA. Giftermål etc. 

Jeg ser fra dødsfallprotokollen, dere fant for meg,  slik jeg forstår det, at et barn av Hans Anton Hansen er i Norge da han dør, mens de andre er i USA med konen "Hanna" Johanne Jacobine.

Nå har vi (dere) klart å finne fram til de fleste av barna. Noen døde her i Norge.  hun Hanna Marie er antagelig også reist over, antar jeg!

Jeg må si mange takk for at dere er så flinke til å finne fram i alt dette. Godt gjort. Jeg er veldig glad for alle opplysningene!

Vennlig hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å lese gjennom mye av det dere har funnet. Ser at hun Hanna Hansen, for det er jo den rette, har blitt gammel.  Fint å også få vite  dødstedet og når de døde, til denne datteren og mannen. Takk igjen! Magnhild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, magnhild espeland sørlie skrev:

Jeg mener å ha funnet han født på Kolstad i Hoff i Vestfold, men kan jo ha flyttet til Vaaler. Mener han er konfirmert 2 oktober 1859 i Hoff kirke i Vestfold. Jeg har alltid trodd dette er rett!!?

Han er født i Hof, nr 35:

https://media.digitalarkivet.no/view/1245/17

Men konfirmert i Våle, nr 15:

https://media.digitalarkivet.no/view/1281/58

Lenke til kommentar
Del på andre sider