MortenH Skrevet Mars 9, 2021 Del Skrevet Mars 9, 2021 Jeg er på jakt etter en skyssdagbok for skysstasjonen på Haukerød i Sandefjord (dekker angivelig årene 1879-1884). Hvor kan jeg finne denne og evt andre skyssdagbøker fra gamle Vestfold fylke? Mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet Mars 10, 2021 Del Skrevet Mars 10, 2021 Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn: https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Skyssdagbøker er gjerne bevart i arkivene etter lensmann, politi, fogd, fylkesmann eller selve skysstasjonen. Om du søker etter skyssdagbok på Arkivportalen og deretter velger Statsarkivet i Kongsberg som arkivinstitusjon, får du opp treff fra de tidligere fylkene Vestfold, Buskerud og Telemark. Jeg har ikke lyktes i å finne den omtalte skyssdagboka for Haukerød ved søk på Arkivportalen. – Men det kan se ut som om Roger Davidsen hadde tilgang til den da han skrev «Vognmannsminner fra Sandefjord», men han er dessverre ikke helt tydelig i sine kildehenvisninger (side 143-144 samme bok). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå