Reidar Strømsøe Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Tyder noe av det, men er det noen som klarer alt eller mer enn meg? Hurtiglenke: https://www.digitalarkivet.no/kb20061102060396 kolonne 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Lauritzen Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Jeg leser det slik: 29 octbr Gulbrand Dietlev Olsen Krogsrud og Berte Larsdtr. Haagen. Christopher. Ole. Cathrine. Ane. Reidar Strømsøe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Strømsøe Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 Takker Kjell. Regner med at Christopher Ole Cathrine Ane er faddere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Lauritzen Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Ja, men pussig at de bare er oppført med fornavn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 22 minutter siden, Kjell Lauritzen skrev: Ja, men pussig at de bare er oppført med fornavn. Siste Ane kan ikke være Aare eller Aase (som etternavn) da? Altså at de alle er derfra? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Lauritzen Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 (edited) Jo, jeg var inne på den tanken, men det er veldig utydelig og gnidrete. Men da hadde det kanskje stått "Alle fra Aase/Aare" Edited March 15, 2021 by Kjell Lauritzen Even Stormoen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 4 minutter siden, Kjell Lauritzen skrev: Jo, jeg var inne på den tanken, men det er veldig utydelig og gnidrete. Men da hadde det kanskje stått "Alle fra Aase/Aare" Helt enig, ser bare ut som en stav for mye til å leses Ane. Så fåglarna vet – som vanlig. 🙂 Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Men ser jo at presten gjør dette i flere innførsler. Altså bare lister faddernes fornavn uten å bry seg med hverken patronym eller ‹adresse›. Så da er nok det siste ‹mystiske› ordet et fornavn. Og mitt forslag over (mht etternavn/stedsnavn) kan trygt ansees som falt. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 19 timer siden, Reidar Strømsøe skrev: Takker Kjell. Regner med at Christopher Ole Cathrine Ane er faddere. Haagen også er fadder. 17 timer siden, Even Stormoen skrev: ser bare ut som en stav for mye til å leses Ane. Det ser sånn ut... men det kan også vere støy, samanlikn m. Ane" i dåp 11.sept og 7. aug. til venstre. Det er ikkje så mykje anna enn "Ane" å velje i. Det kunne vere plass til "Asne" - som i teorien kunne vere ei form for Aasne (som det ikkje er plass til her); - men det er vel for sjeldan til at det gjev meining å spørje om det er brukt i området? Even Stormoen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts