Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av merknad til vielse 1772 i Horg

Asbjørn Ramsøy
 Del

Recommended Posts

På 25.3.2021 den 16.48, Asbjørn Ramsøy skrev:

Synes det er en rar merknad. Kan det ha noe med alderen å gjøre?

Expand  

Eg tenkte du kunne ha å gjera med at dei har budd saman før dei gifta seg? Nidkjær prest, tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2021 den 16.51, Richard Johan Natvig skrev:

Eg tenkte du kunne ha å gjera med at dei har budd saman før dei gifta seg? Nidkjær prest, tenker eg.

Expand  

Ikke bare bodd sammen før ekteskap . . . 😉 Ved en dåp/fødsel hvor presten kunne regne seg frem til at denne hadde skjedd for kort tid etter vielse, ble det noen ganger kommentert slik. Men ved selve vielsen? Kan de ha fått et barn mens de var forlovet?

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙂  Jaja, det var nok det som låg i mitt "budd saman". For å seia det bibelsk: "dei kjende kvarandre".

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tviler strekt på at det gjeld paret etter merknaden. Dersom det gjaldt det siste paret før krysset burde ikkje det vore nødvendig med eit kryss. Krysset skulle tilseia at det gjeld eit par lenger oppe enn det siste paret. Kanskje det paret som blei vigd 5. november? Rett etter "D:" for "dotter" har presten sett inn ei stor V-hake, slik:

image.png.6d4b75f742a9549072e07488d5b705b0.png

som truleg skal indikera eit innskot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Mener jeg har sett merknader markert med slik x før, men ikke hvor. Flere som har sett

lignende "utsagn" fra prestene i sine studier av kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2021 den 17.18, Asbjørn Ramsøy skrev:

Interessant. Mener jeg har sett merknader markert med slik x før, men ikke hvor. Flere som har sett

lignende "utsagn" fra prestene i sine studier av kirkebøkene?

Expand  

Hvis du sikter til ‹utsagnet› «for tilig Sammenleje» så er svaret for mitt vedkommende – ja. Jeg har sett det før.

Men hvor merknaden hører hjemme på denne siden, kan jeg ikke si.

Synes RJ's forslag er godt 🙂

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2021 den 13.30, Richard Johan Natvig skrev:

Eg tviler strekt på at det gjeld paret etter merknaden. Dersom det gjaldt det siste paret før krysset burde ikkje det vore nødvendig med eit kryss. Krysset skulle tilseia at det gjeld eit par lenger oppe enn det siste paret. Kanskje det paret som blei vigd 5. november? Rett etter "D:" for "dotter" har presten sett inn ei stor V-hake, slik:

image.png.6d4b75f742a9549072e07488d5b705b0.png

som truleg skal indikera eit innskot.

Expand  

Denne haken/bogen er vel for å markere at "-skaft" er framhald av "Rog-" frå linja over.  Det er tilsvarande hakar/bogar på dei to neste innførslene.

Eg tenkjer x -merket kan vere ei markering presten har gjort når han melde saka inn for futen (påtalemakta), sånn han var pålagd å gjere.

Så kan det hende du finn att paret i tingboka nokre månader seinare, eller iallfall i futerekneskapen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivars forklaring både på bogen (som eg feilleste saman med s'en i "skaft" slik at det blei ei hake) og på x-en, verkar rimeleg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider