Inger Petterson Skrevet Mars 25, 2021 Del Skrevet Mars 25, 2021 1. Lurer på om noen kan tyde det som står i parentes på nr. 3 "Attest fra ?? https://media.digitalarkivet.no/view/9790/88639/1 2. Fødested på brudgom på nr. under 1871? Mangler det som står foran og bak Arkhangelsk https://media.digitalarkivet.no/view/9790/88639/4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anfinn Bernaas Skrevet Mars 25, 2021 Del Skrevet Mars 25, 2021 1. Attest fra Kapellan Fav...?? af 13 Septbr 1863 2. Kan det vera Arkhangelsk Gaavernement? Det som står foran Arkhangelsk er eit ukjent stadnamn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 26, 2021 Del Skrevet Mars 26, 2021 Jeg ser bare ett sted hvor det er nr. 3: Dette gjelder ungkarl Elvfin Isak Olsen. ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen Skrevet Mars 26, 2021 Del Skrevet Mars 26, 2021 1. (Attest fra Kapellan Favorin af 13 Septbr 1863). Før parantesen står Han fød i Sonkamuotto?? 26 Debr. 1829 (Det kan vel minne om stedsnavnet Sonkamuotka i Finland, men om det er stavet slik her i klokkerboken kan jeg ikke si med sikkerhet). Jeg ser at det har vært flere prester ved navn Favorin i Finland, men om den omtalte kapellan Favorin var i Finland vet jeg ikke. 2. H[an] f[ødt] i ??toa i Arkangelsk Gaavernement. Jeg hadde et lite håp om at attesten fra sokneprest Ottesen skulle være angående brudgommen, men ser at det trolig gjelder bruden som var døpt i Vadsø hvor en Immanuel Ottesen var sokneprest mellom 1863 og 1874. Stedsnavnet før Arkangelsk klarer jeg ikke, men om bruden står det: Hun opholder sig i Luftjok. Hun f. i Mæskeelven. Anfinn Bernaas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Petterson Skrevet Mars 26, 2021 Forfatter Del Skrevet Mars 26, 2021 6 hours ago, Else B. Rustad said: Jeg ser bare ett sted hvor det er nr. 3: Dette gjelder ungkarl Elvfin Isak Olsen. ??? Ja, det gjelder den nr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 26, 2021 Del Skrevet Mars 26, 2021 1. Har kommet ifølge Attest fra O.J. Schancke af 22 Marts 1863 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Petterson Skrevet Mars 27, 2021 Forfatter Del Skrevet Mars 27, 2021 Tusen takk for hjelpen alle sammen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuula Cu Skrevet August 12, 2021 Del Skrevet August 12, 2021 Jag är ledsen jag kommer så sentmed i diskussjonen. Men fann denna just nu. 1. Sonkamuotka finns i Enontekiö, Kan det vara denna Isaac, född 26. dec 1829 till par Olof Isaacsson Songamuotka och Ingrid Johansdotter Eira? 2. Johan Jakob Koppela (eller är det Koppola?) är från Uhtua i Arhangelsk guvernement. Platsen heter nuförtiden Kalevala (fr.o.m. 1963) https://fi.wikipedia.org/wiki/Uhtua Uhtua är legendarisk för alla folkloristiker... Det finns också en annan Ухта i Ryssland, därför namnet förändrades. MVH Tuula K Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen og Inger Petterson reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå