o hopland Skrevet Mars 27, 2021 Del Skrevet Mars 27, 2021 Hei Jeg prøver å finne svar om gnr 165/76 i stryn kommune men ingenting dukker opp. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Mars 27, 2021 Del Skrevet Mars 27, 2021 26 minutter siden, o hopland skrev: Hei Jeg prøver å finne svar om gnr 165/76 i stryn kommune men ingenting dukker opp. Hvorfor? Vi har mange ulike kildetyper og kildesøk i Digitalarkivet. Kan du presisere hvilke(t) søk du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Mars 27, 2021 Del Skrevet Mars 27, 2021 42 minutter siden, o hopland skrev: Hei Jeg prøver å finne svar om gnr 165/76 i stryn kommune men ingenting dukker opp. Hvorfor? 15 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev: Vi har mange ulike kildetyper og kildesøk i Digitalarkivet. Kan du presisere hvilke(t) søk du bruker? Hvis du har søkt eiendommen i vårt Gammel grunnbok-søk (se https://media.digitalarkivet.no/tl/grbb/search?municipalities[]=4651&gnr=165&bnr=76&fnr=&snr=&name=), får du null treff. Jeg ser at gnr 165/67 er opprettet så seint som i 1984. Kan det da være at gnr 165/76 er opprettet etter ca. 1991? I så fall vil du ikke finne eiendommen på de manuelle grunnboksbladene i Gammel grunnbok, ettersom man sluttet å føre disse grunnboksbladene ca. 1991, i forbindelse med at man gikk over til elektronisk grunnboksføring. Dersom eiendommen er opprettet på 1990-tallet eller senere, er den rett og slett for ny til å være representert i Digitalarkivet, utover at Digitalarkivet kan ha opplysninger om den eiendommen som gnr 165/76 er opprettet fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
o hopland Skrevet Mars 27, 2021 Forfatter Del Skrevet Mars 27, 2021 Jeg tror din forklaring er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå