Gå til innhold
Arkivverket

søk om tinglysning

Recommended Posts

26 minutter siden, o hopland skrev:

Hei  Jeg prøver å finne svar om gnr 165/76 i stryn kommune men ingenting dukker opp. Hvorfor?

Vi har mange ulike kildetyper og kildesøk i Digitalarkivet. Kan du presisere hvilke(t) søk du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, o hopland skrev:

Hei  Jeg prøver å finne svar om gnr 165/76 i stryn kommune men ingenting dukker opp. Hvorfor?

15 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Vi har mange ulike kildetyper og kildesøk i Digitalarkivet. Kan du presisere hvilke(t) søk du bruker?

Hvis du har søkt eiendommen i vårt Gammel grunnbok-søk (se https://media.digitalarkivet.no/tl/grbb/search?municipalities[]=4651&gnr=165&bnr=76&fnr=&snr=&name=), får du null treff.

Jeg ser at gnr 165/67 er opprettet så seint som i 1984. Kan det da være at gnr 165/76 er opprettet etter ca. 1991? I så fall vil du ikke finne eiendommen på de manuelle grunnboksbladene i Gammel grunnbok, ettersom man sluttet å føre disse grunnboksbladene ca. 1991, i forbindelse med at man gikk over til elektronisk grunnboksføring.

Dersom eiendommen er opprettet på 1990-tallet eller senere, er den rett og slett for ny til å være representert i Digitalarkivet, utover at Digitalarkivet kan ha opplysninger om den eiendommen som gnr 165/76 er opprettet fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.