Gå til innhold
Arkivverket

Skånevik/Etne/Ryfylke: Marta Aslaksdatter Skålnes f. 1714

Marie Skålnes
 Del

Recommended Posts

Marta Aslaksdatter var eldste datter av Aslak Johannesson Skålnes Indre, opprinneleg frå Bjørkestrand og ukjent kone. Aslak fødd omlag 1688. Me har ikkje kyrkjebøker i Skånevik før 1745, så eg har opplysningane frå Skåneviksoga II, side 590. Bygdebokforfattaren må ha funne det meste i skifte etter Marta sine søsken. Ho hadde 6 heilsøsken og 2 halvsøstre som vaks opp.

Marta skal ha budd på Børkjenes i Etne, seinare Ryfylke, g.m. Rasmus Kristensson. Eg har ikkje funne Marta og Rasmus omtala i Etnesoga. Eg veit heller ikkje om Rasmus var frå Etne eller Ryfylke.

Er det mulig å finna Marta i Ryfylke? Der er/var mange prestegjeld/kommunar, så eg har vel neppe saumfart alle kyrkjebøkene.

Eg lurer på om Marta fekk born, og når ho døydde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martha gift med Rasmus Christensen Børkenæs i skifte etter broren Johannes 2. des 1752.

Hordaland fylke, Sunnhordland, Skifteprotokoll nr. Aa 6c (1751-1753), Skifteprotokollside, Side 929b-930a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081112660233

Skifte etter Ingeborg Aslaksdatter på Leknes 15. feb. 1790. Martha død, men tror hun har 2 døtre som heter Brithe som visstnok bor i Ryfylke ett eller annet sted. Sliter veldig med skriften her men ser også at klokker Lars Eliassen Leknes er nevnt.

Hordaland fylke, Sunnhordland, Skifteprotokoll nr. Aa 10b (1790-1792), Skifteprotokollside, Side 292b-293a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081112710619

Endret av Åsbjørg Susort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Åsbjørg. Eg har vel så vidt kikka på skiftet etter Ingeborg før, men eg forstår mest ingenting.

Interessant at Martha skal ha to døtre som heter Brit, ho hadde vel og to søstre med det namnet.

Kanskje begge bestemødrene heitte Brithe? Me har ein mistanke om at Martha si mor heiter Brithe.

Eg får prøva å leita etter Brithe Rasmusdatter.

Eg fann nyleg denne omsetjinga av skiftet etter Johannes Aslaksen Skålnes:

Den 2. desember 1752 var det skifte på "gaarden Bielland paa Storøen fo der og da at fortsette" af Retmessigt arfveskifte og deling efter den paa gaarden Schaalnæs udj Schaanevigs Skibrede for nogen tiid siden ved døden afgad. Johannes Aslaksen der fik eget brug og beboelse hade antaget gaarden Dommersnæs i Fiære Skibrede, og som allerede var troloved mens ej havde holdt Brøllup med hands efterlatte fæster Piige Giøri Joensdatter Schaalnæs, og det imellem den afdødes nærmeste arfuinger" som var 3 fullbrør og 3 fullsystre - samt 2 halvsystre. Fullsyskena: 1) Ole Aslakson Schaalnæs, 2) Aadne Aslakson Kielflaat, 3) Siur Aslakson Bierge, 4) Martha Aslaksdotter gift med Rasmus Christenson Børchenæs, 5) Eli Aslaksdotter 26 år - ugift og tenar på Schaalnæs, 6) Brite Aslaksdotter 24 år - tente på Sævareid og halsystrene: a) Ingebor Aslaksdotter 13 år og b) Siri Aslaksdotter 10 år.

Det hadde tidlegare vore samling på Dommersnæs den 20. november.

(Skifte 930A)

(Den yngste søstera heitte vel ikkje Siri, men Brithe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2021 den 11.33, Marie Skålnes skrev:

Me har ikkje kyrkjebøker i Skånevik før 1745

Dei gifta seg 8. aug 1745, men ikkje noe ekstrainfo her

Hordaland fylke, Åkra, Skånevik, Holmedal i Skånevik, Ministerialbok nr. A 1 (1745-1789), Viede 1745-1746, Side 81
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070516610425

Trodde eg la inn denne også i går, nen har visst gløymt å trykke på "Send inn svar" 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
  • 1 år senere...
På 27.3.2021 den 19.45, Åsbjørg Susort skrev:

Skifte etter Ingeborg Aslaksdatter på Leknes 15. feb. 1790. Martha død, men tror hun har 2 døtre som heter Brithe som visstnok bor i Ryfylke ett eller annet sted. Sliter veldig med skriften her men ser også at klokker Lars Eliassen Leknes er nevnt.

Hordaland fylke, Sunnhordland, Skifteprotokoll nr. Aa 10b (1790-1792), Skifteprotokollside, Side 292b-293a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081112710619

Klokkar Lars Eliassen Leknes er svigerson av Martas bror Ådne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider